Alla inlägg den 30 mars 2018

Av allasolikavarde - 30 mars 2018 12:31

Love Jihad är ett begrepp i Indien som syftar på muslimer som gifter sig med hinduer för att göra om dem till muslimer och få muslimska barn.


Muslimen inleder med en charmoffensiv. Han döljer i denna fas sin sanna natur. Han påstår att han tror på en "mild" islam, kanske är sekulär. Att han inte ber och kanske att han lämnat islam.


Han ber rätt snart kvinnan om äktenskap. Äktenskap är viktigt inom islam, som vi vet. Är en kvinna inte gift och har sex är hon en hora.


Mannen ber kvinnan att ha på sig sjal och gå i moské för att göra mannens föräldrar glada. Kvinnan är vid detta skedet djupt förälskad pga mannens charmoffensiv. Kvinnan tror att hon hittat sin själsfrände. Han håller med om allt hon säger. Jag vet inte varför kvinnor faller för detta så lätt men de gör det. De älskar romantik och kanske har de aldrig upplevt det, och de följer ju alltid sina känslor.


Efter bröllopet är det nya bullar som gäller för henne. Det förväntas att hon ska vara en trogen muslim och täcka sig. Hon får inte träffa sina gamla vänner och måste sluta använda facebook, och så vidare.


Det som har vänner som blivit ihop med muslimer vet hur det går till. För detta sker även i Sverige. Jag vet även muslimska män som blir ihop med icke-muslimska kvinnor och ser denna fas. Jag tror inte de gör det systematiskt utan det är så att de vill ha sin egen uppväxt. De förväntar sig att kvinnan ska vara trogen hemmafru.


Det är som om jag träffade en thailändsk kvinna, så skulle jag ju inte sluta fira jul, och jag förväntar mig att hon firar jul också. Däremot kommer jag nog inte gå till thailändska tempel. Kanske skulle jag önska att hon inte gick dit heller. Träffar jag en muslimsk kvinna och vi skaffar barn så förväntar jag mig INTE att de ska fasta vid ramadan. Jag förväntar mig att vi firar traditionell jul med mina föräldrar. Så är det ju. Det är inget systematiskt.


I många fall blir de här äktenskapen olyckliga. Kvinnan lämnar mannen. I många fall efter att ha blivit förtryckt mental och fysiskt.


Hur kan man förhindra det? Jag tror att första steget är att ge en ärlig bild om vad det innebär att gå med i islam för en kvinna och vad ett äktenskap med en muslim innebär. Här bör man ej överdriva och beskriva islam som en dödsknarkarsekt, för när kvinnor sedan träffar en trevlig och charmig muslim blir de övertygade om att varningarna är falska.


Det är samma anledning som gjort att det inte fungerat med kriget mot droger, eller att varna för att SD är nazistrasistfascister. Ärlighet hade fungerat bättre så att folk vet vad alternativen är.


För att bevara svenskheten och motståndet mot islam krävs det att informera alla icke-muslimer vad islam innebär från vårt perspektiv.

1. Att människor har olika värde. Muslimer är värda mer än icke-muslimer enligt islam. Detta är grundläggande och de flesta sunnimuslimer skulle hålla med om detta om man lyckas få ur dem ett ärligt svar.

2. Att kvinnor i islam ska lyda sin make.

3. Att islam är byggt på en 600-talsmentalitet och 600-talsvetenskap. Säga vad man vill, men sunnimuslimer överlag följer Muhammeds exempel, den s.k Sunnah. Det är därför muslimer ska be fem gånger dagligen, till exempel. Det finns även regler för allt möjligt annat, såväl stort som smått.


Många som gifts in i islam får inte veta detta eftersom det inte informeras dem. De får höra en sockrad version av islam och punkterna ovan är något som bara långsamt går upp för dem, ofta efter ett par år.


Den som vill omvända en kvinna på väg in i islam bör informera dem om just dessa tre punkter. Inget annat. Att gå till överdrift med att beskriva islam som Satan fungerar inte eftersom islam, likt alla sekter, har svar och försvar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards