Alla inlägg den 2 juni 2018

Av allasolikavarde - 2 juni 2018 20:15

Jag skrev detta på Flashback precis, i en tråd med så många inlägg att mitt strax försvinner.

 

För att få länkarna klickbara, gå in på inlägget i länken längst ner.

 

Vad man kan göra är att gå in på merinfo.se och undersöka vad folk med olika namn tjänar.

T.ex välj en random person som heter Abdi, som är ett vanligt namn hos Somalier, och klicka på det:
https://www.merinfo.se/person/G%C3%B...84/bt9i0-3urhl

Citat:
Genomsnittlig årsinkomst för alla Abdi i GÖTEBORG är 85 147 kr och i Sverige 74 260 kr.
Det finns 269 personer i Göteborg som heter Abdi (332:e vanligaste) och 3 267 personer i Sverige (576:e vanligaste)

Genomsnittsålder för alla Abdi i Göteborg är 36 år och i Sverige 34 år.
https://www.merinfo.se/person/G%C3%B...84/bt9i0-3urhl


https://www.merinfo.se/person/Malm%C...79/bs6rj-3h1u4

Citat:
Genomsnittlig årsinkomst för alla Ahmed i MALMÖ är 82 265 kr och i Sverige 93 915 kr.
Det finns 751 personer i Malmö som heter Ahmed (102:e vanligaste) och 10 958 personer i Sverige (281:e vanligaste)

Genomsnittsålder för alla Ahmed i Malmö är 35 år och i Sverige 35 år.


Det är detta som är verkligheten. Alla glada ord till trots om "invandrare driver företag, jättebra för ekonomin" eller "sysselsättningen ökar". Sysselsättning kan innebära 2 timmars praktik i veckan. Men en genomsnittlig årsinkomst på under 100 000 är ju inte mycket hurra för, för ekonomin eller skatteintäkter. (många av dem jobbar svart och tjänar nog mer än detta)

Som synes är detta också människor som är mitt i livet (cirka 35 år gamla).

Detta är också genomsnittet. Det innebär grovt räknat att för varje person som tjänar 200k finns det en som nolltaxerar.

Med det sagt så skulle jag påstå att det finns indirekta inkomster av flyktinginvandring också. Sveriges ekonomi har de senaste 20 åren en BNP/capita tillväxt i nivå eller över andra jämförbara länder såsom Danmark, Nederländerna, Australien, Belgien, med fler. Så snacket om att de drar ner vår ekonomi måste modifieras. Troligen finns det indirekta fördelar med invandringen som Ruist inte lyckas beräkna, såsom en ökad kreativitet som skapar företag.

 

https://www.flashback.org/sp64223543

 

Ja kära vänner, tyvärr måste jag vara ärlig. Sveriges ekonomi är inte "kollapsad" om man ser till siffrorna, som är i nivå med andra länder eller högre.

 

Däremot tror jag att det kommer att komma en krasch i samband med att bostadspriserna går ner. Denna krasch kommer att komma så snart massinvandringen tar slut - och det gör den snart. Då kommer allt det som driver på ekonomin just nu att plötsligt ta slut. Alla de som tjänat pengar på ökad befolkning (t.ex. jobbcoacher, asylbaroner, statliga handläggare, byggare, osv) blir arbetslösa vilket spär på nergången. Men just nu ser siffrorna bra ut. Så passa på att njut.

 

En annan sak jag funderat på idag är kanske mer gnällig. Jag har känslan av att svenskar blir allt trashigare. När jag nu läste om ännu en överfallsvåldtäkt i Malmö så funderar jag på vad det är för kvinna som egentligen är ute klockan 02:30 en torsdagsnatt.

 

Antalet personer med fula tatueringar och i rasblandade förhållanden verkar ständigt öka, åtminstone i Malmö. Jag har bestämt att jag ska försöka undvika titta på dem helt enkelt, men jag märker att det leder till att jag slutar titta på alla. Jag undviker ögonkontakt och hälsar inte på grannar. Jag är helt enkelt trött och vill inte bidra till skiten längre. Idag satt det en arab på gården som ägnade 2 timmar åt att gasta i mobilen. Området är annars rätt "svenskt" men detta är faktiskt skitjobbigt.

 

Jag börjar bli seriöst störd på araber och deras snutte-mobil som de alltid verkar ha vid örat. Och varför skriker de alltid så högt?

 

Den som säger att han gärna bor granne med folk från olika kulturer bor nog inte på en gård, eller så ljuger han. Vad som är positivt med att lyssna på gapiga araber dagarna genom vet jag inte, men förklara det gärna för mig.

 

Jag känner mig seriöst trött på Malmös kulturberikning. Så pass att jag funderar på att rösta på vänsterpartiet i valet. Jag vill att Malmö kollapsar. Låt dem få dela ut obegränsat med bidrag till de mest improduktiva personerna. Låt dessa personer dras till Malmös bidrag som flugor till socker, och allt efterhand flyttar svenskar från Malmö till mer vita områden.

 

Faktum är att många malmöiter har lämnat staden. Som min tjej (en infödd malmöit) påpekar: "är det ingen som pratar skånska i Malmö längre??" Bland unga svenska i åldern 20-40 år hör man faktiskt inte mycket skånska. De flesta verkar vara inflyttade. Malmöiterna har flyttat ut...

 

I många områden ser man inga äldre heller. Det är folk som är 20-40 år som dominerar. Jag vet att många äldre känner sig otrygga.

Av allasolikavarde - 2 juni 2018 00:29

Jag har funderat på denna fråga.

För invandrare jobbar ju ofta med att vara självanställda inom billigmatbranchen, eftersom det är en av få arbeten där man inte kan bli diskriminerad och där man inte behöver ha några kunskaper. Det kommer också alltid in pengar redan från dag 1 - till skillnad från om man startar en riktig restaurang till exempel.

 

Slutsumman borde vara att vi äter mer. Uppmuntras konsumtion så är det rimligt anta att vi konsumerar mer.

I USA är detta tydligast. Sedan de öppnade gränserna på 1960-talet (som varit stängda i 40 år) så vällde det in långkvalificerade arbetare. Och snart dök det upp snabbmatskedjor. I delstater som Texas och Kalifornien finns det taco-stånd överallt. New York ser ut som... Malmö med snabbmatsställen längst mer gatorna. Och det är förstås billigt. Att äta snabbmat i USA är ofta billigare än att laga mat själv. Till det kommer att portionerna ökat i storlek.

 

Låter man den fria marknaden få styra folks matvanor så går ju utvecklingen mot att maten blir mindre mättande (mer tomma kalorier) och mer processad mat, allt för att folk ska handla och äta mer.

 

Kopplingen är dock svår mäta. Jämför man olika EU länder ser man inte något direkt samband mellan invandring och övervikt. Möjligen kan man peka på det intressanta att UK, som har haft stor invandring, så kraftigt har ökat andelen överviktiga.

 

Det är dock komplexa samband. När jag undersökte saken för något år sedan gick jag bet eftersom den starkaste kopplingen som övervikt har, är den till fattigdom. De som har det sämre ställt är överviktiga i högre utsträckning. Det finns olika skäl till det, såsom att de inte har råd med fritidsaktiviteter, att de är mer stillasittande samt att de inte har råd med nyttig mat.

 

Nu, mer än två år senare, tror jag dock jag lättare kan göra kopplingen, eftersom jag nu är medveten om att invandringen ökar andelen fattiga. De som är fattiga blir fattigare, och de blir även mer socialt utsatta och mer utsatta för brottslighet osv. (detta vill traditionella medier inte skriva alltför mycket om - det är lättare att skriva "rasism" på alla som är emot att få sitt område blattifierat)

 

För det andra har vi indirekta effekter på befintlig befolkning. Om ens område blir till getto och man själv blir fattigare, så lever man mer osunt och blir tjockare. Människor skaffar sig liknande matvanor som sina vänner och mer osund mat blir mer populärt. Det blir liksom en dubblerad effekter, vilket är något vi kan se från de fattiga i UK, vars liv på alla sätt är omdömeslösa och oansvariga.

 

Om min teori stämmer så kan vi förvänta oss att andelen överviktiga i Sverige snart kommer att öka jämfört med andra länder. Medierna kommer kalla det "oförklarlig ökning". Det brukar ju vara så med invandringsrelaterade problem såsom våldtäkter och skjutningar...

Ovido - Quiz & Flashcards