Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av allasolikavarde - 10 augusti 2018 23:04

Jag kanske kan ses som "högerextrem", fast mina åsikter egentligen bara är mainstreamåsikter från cirka 1960. Var Sverige ett så hemskt land 1960? Faktum är att vi ungefär vid den tiden hade näst högst välfärd i värden - efter Schweiz. Schweiz som inte fick kvinnlig rösträtt förrän 1974 men har fortsatt att bli allt rikare och det är bara ett fåtal oljeländer som kan matcha dem.


Jag tror att detta är en av de viktiga skiljelinjer mellan s.k konservativa (vanligen högerpartier) och de progressiva (vanligen vänstern).  Konservativa tycker att livet inte var så jäkligt förr i tiden. Progressiva ser däremot allt som hände förr som en enda lång plåga. Vänsterns historie- och kultursyn ser ut så här:


Förtryck och plågor --> Andra världskriget (nazister) --> Sakta lyftes plågorna --> 2018 och vi har kommit längre än någonsin men mycket återstår.


I verkligheten har man faktiskt provat sexuell lössläppthet många gånger i historian. T.ex i romarriket där man fritt kunde ha sex med vem man ville. Därför var det också ganska vanligt att män stoppade snoppen i andra män, på samma sätt som män gör det i Afghanistan och i vissa mer primitiva länder som en form av bestraffning. T.ex Sydafrika.


För en man att bli våldtagen ses som skamligt, men att utföra våldtäkten ses som en dominant handling.

Därför säger Bibeln att en man inte ska ha sex med en annan man.

Dagens samhälle har förvridit det till att handla om en "medfödd läggning" trots att bevis saknas. Troligen finns det en genetisk komponent, men i slutändan är det ändå ett fritt val huruvida man har sex med en man eller inte. Och man behöver ju inte vara homosexuell för att njuta av sex - ens med en man - lika lite som att man "är" en onanist för att man onanerar.


Att "lyfta plågorna" har i alla fall provats förr och det brukar gå dåligt. Se på södra Afrika, där de har en "fri" sexualmoral och som resultat har i vissa länder 30% av befolkningen AIDS.


Varför tror ni homosexuella har så mycket AIDS?

Och varför är det så få homosexuella som blir framgångsrika inom aktiviteter som kräver mycket hårt arbete? Jo för att de pga sin sexualitet är lata. Hade man kunnat ha sex när som helst med vem man vill så hade nog alla blivit lata.


Här en mycket bra artikel från denna veckas Nya Tider:


HBTQ-rörelsen är en subkultur, där droganvändning är helt i sin ordning. Detta framgår av Claphaminstitutets rapport 2:2018 Det färgglada mörkret. En granskning av innehållet i Stockholm Pride. Enligt författarna är sexuellt våld, masochism, prostitution och sadism en del av denna miljö. Sex mellan män inkluderar ofta användning av droger. Sexglädjen är i själva verket mänskliga tragedier, vilka romantiseras av Pride. HBTQ-miljöer är riskmiljöer för moraliskt vilsna och svaga individer, vilka kan dras in i ett osunt och destruktivt beteende.

https://www.nyatider.nu/det-regnbagsfargade-morkret/


Varför är homo-frågan så angelägen för mig?

För att jag inte tycker om lögner. Det finns en andra sida i frågan som aldrig nämns - det stör mig.

 

Nåväl,  orsaken till att jag inte är nationalist, trots att jag med mina 1960-åsikter ses som högerextrem, är för att jag har så svårt att definiera vad nationen är.


Jag tror på att uppmuntra det som är bra och att begränsa det som är dåligt. Men vad har det med nationen att göra? Om det är "svenskt" att vara pride-förespråkare så föredrar jag att vara osvensk.


Ovido - Quiz & Flashcards