Alla inlägg den 13 augusti 2018

Av allasolikavarde - 13 augusti 2018 23:29

För några veckor sedan startade jag en tråd på flashback om huruvida vi numer ser annorlunda på solbrända svenskar eftersom de ser mindre svenska ut. Tråden kallades av någon för en skräptråd, men jag tycker ändå frågan är intressant och jag har funderat på det närmare nu under dessa veckor då allt fler svenskar har lagt sig för att steka i solen.


En fin och jämn brunhet är förstås sexigt, men allt oftare har man sett ett slags "too much", där huden snarare ser fnasig ut, och istället för jämnbrun ser ut som en stekt kalkon, eller liksom har vita fjäll, rynkor och prickar och hud som ser trött och sliten ut. Jag kan inte säga att jag tycker detta ser snyggt ut. Jag kom att tänka på frågan igen idag när jag såg ett klipp på SVT.se:


 

Hade hon inte sett bättre ut om hon varit vit istället för orange-brun? Jag försöker föreställa mig hur hon skulle se ut som vit. Hon hade nog sett yngre och fräschare ut.


När jag pratar med folk på forum från runtom i världen så slås jag av hur det ger ett bättre intryck ju "vitare" de är. En arab som ser vit ut med len hud ger t.ex ett mycket trevligare och mindre blattigt intryck.

Ovido - Quiz & Flashcards