Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av allasolikavarde - 23 augusti 2018 22:54

Jag gick och röstade igår, på förmiddagen.

Jag röstade på AFS - Alternativ för Sverige.


Varför? Tja, jag läste att högsta domstolen kanske ogiltigförklarar den hårdare vapenlagen vilket skulle tvinga oss ta om alla domar. Det börjar kännas hopplöst. Som jag skrev i mitt förra inlägg så kastar man pengar på kriminella och nu kanske man kastar ännu mer pengar på dem.


Det är som när jag går omkring i centrala Malmö på kvällen, vilket jag faktiskt gjorde idag. Rör man sig runt Möllevångstorget så känns det faktiskt som att det är varmare väder och det är en gemytlig stämning.


De flesta man ser är i åldern 20-35 år, konstigt nog. Det ger kanske en social känsla att slippa alla surgubbar. Men vem betalar? Alla genusvetare, personliga assistenter och studenter i något form av kulturvetenskap drar inte in så mycket pengar. Lägg sedan till att Möllevången är en av de mest brottsbelastade platserna i Sverige (och Norden, om det ska behöva nämnas). Man ser inte många barn och äldre där. Däremot många lesbiskor.


När jag lyssnar på homosexuella så slås jag ofta av hur de verkar oerhört långt borta från sunda tankar. Många av dem verkar extremt förvirrade och oroliga människor. Man kan t.o.m se det på dem att de har inre demoner som gör att de inte kan slappna av och bete sig normalt. Ta Jonas Gardell. Kan man se ut så om man är mentalt frisk?


Enligt de gamla filosoferna och religiösa tänkarna så är friskhet en avsaknad av psykiska störningar. Ett balanserat sinne som inte berörs av yttre omständigheter. Homosexuella verkar befinna sig i andra änden av skalan: allt berör dem. Allt gör dem arga, allt stör dem - och inte bara i liten mån utan extremt. De bär sina känslor utanför kläderna. Tänk om Jonas Gardell hade varit normal - hur helt annorlunda han sett ut?


Men det får man förstås inte diskutera. Vi har kastat bort traditionen av mental jämvikt och ersatt den av "gör det du vill om det känns bra".


Det var som när jag gick på högstadiet och en tjej frågade läraren varför vi inte läser filosofi. Läraren svarade något om att man blir förvirrad om man läser det för mycket, men jag tror så här i efterhand att retorik och filosofi har man dragit ner på eftersom folket då skulle argumentera för mycket.


Det är lättare med en befolkning som inte argumenterar emot. När vi väl läser filosofi på gymnasiet så är det (om jag minns rätt) ganska övergripande att läsa filosofins historia. Inte så att man diskuterar Aristoteles moralfilosofi. Eller man kanske bara diskuterar det som en historisk lära ungefär som kristendomen... "nåt folk trodde på förr i tiden"...


I boken Den nikomachiska etiken beskriver Aristoteles sin syn på etik och moral. Människan har, enligt Aristoteles, en särställning i naturen. Vi styrs inte av instinkter utan av förnuft och fria vilja. Vi har heller ingen medfödd kunskap om rätt och fel, bra eller dåligt, utan detta är något måste vi lära oss genom träning. Vi blir vänliga genom att utföra vänliga handlingar, måttfulla genom att utföra måttfulla handlingar osv.


Genom att utveckla och förädla sina dygder, sina positiva egenskaper, kommer vi att bli bättre människor. Därmed kommer vi automatiskt att agera rätt i olika situationer då goda handlingar härstammar från goda karaktärsdrag. Det finns två typer av dygder – moraliska och intellektuella.


En god människa är också en lycklig människa, menar Aristoteles. Vi strävar alla efter att leva som sociala varelser i ett samhälle, något som en dygdig person har lätt för. För att bli dygdig måste vi ha en balanserad hållning till våra känslor och lustar. Var denna gyllene medelväg går varierar från person till person, men han ger några enkla exempel: mod är balansen mellan dumdristighet och feghet, givmildhet är balansen mellan slöseri och girighet.


Målet till lycka går alltså genom att lära sig bli en balanserad personlighet – att vara lagom.

http://gymnasiefilosofi.se/aristoteles/


Man kan fråga sig var homosexuella män passar in i hans etik. De flesta bögar har hundratals sexpartners i sina liv. Det låter inte särskilt måttfullt. Men det får man ju inte diskutera.


Hur som helst: Malmö är socialt på kvällen, men vem betalar egentligen kalaset? Och är det värt det när det är så mycket brottslighet? Vad händer när staten slutar kasta pengar på Malmö? Varav många invånare är blattar, kan nämnas, som inte direkt är särskilt konstruktiva.


Numer ser och hör man dessa personer överallt. Jag fick precis stänga balkongdörren för att några högljudda blattar på gården eller i någon lägenhet tjafsade om något i en timme. Blattesnack är ju så upprepande: "Nej, jag säger nej". "Varför ska vi inte det?". "Jag ringer han nu, bror". Och så håller det på, på det där högljudda och aggressiva sätt de har.


Jag har beslutat mig för att anamma en "våga vägra blatte"-stil. Så snart en blatte på tåget börjar skrika i sin mobil eller med sina bruschor så reser jag mig och sätter mig någon annanstans. Jag vill ha lugn och ger gärna dem en egen avdelning. Jag sätter mig i närheten av svenskar - där är det lugnt och tyst och man känner sig trygg. Från blattarna känns det som att det när som helst kan komma något flygande.


Det blir ständigt värre också. Plats efter plats, ort efter ort. Är det detta som kallas integration - att de tar över landet bit för bit?  År 1990 hade vi 4 utanförskapsområden; nu har vi 200, ständigt ökande.


Jag tror inte på SDs vision om "inkluderande svenskhet". Man kan inte integrera människor som inte vill integreras, och dessutom tror jag att mörkhyade leder till ökad brottslighet, eftersom de gör det i alla andra länder. Det är faktiskt ganska intressant och de flesta vet nog inte om det.


En sak jag funderade på idag är varför unga vita grabbar i Sverige ofta idoliserar ghetto-negrer. Jag minns det från min skoltid hur de som ville vara coola spelade 2-Pac, B.I.G och andra dödsknarkarrappare. Nu när jag tänker tillbaka så tror jag orsakerna är följande:

* Många av dessa getto-negrer ligger mentalt på en tonårings nivå intellektuellt. De kan inget annat än att rappa om pussy, våld och knark för det är allt de kan tänka på.

* Det är i tonåren man är rebellisk. Därför känns det coolt att lyssna på hur polisen är taskig och hur man själv ska fucka-the-police.


Så mycket annat än att kaosa kan väl dessa människor inte åstadkomma. Att polisen är efter dem beror på att de begår en massa brott.


I USA är detta välkänt, men det talas inte så mycket om det. Vi får budskapet att polisen är orimligt taskiga mot de svarta eftersom polisen är irrationellt rasistiska. I själva verket är polisen rationellt rasistiska.


Anledningen till att det dödas fler svarta än vita av polisen beror på att svarta har vapen i högre utsträckning och begår fler mord och andra brott. Skämtet om "nigga stole my bike" är roligt för att det är sant. Den biten får vi förstås inte höra i Sverige.


Det gör att jag inte längre tror på att vi kan ta in några miljoner somalier och få dem att bli ingenjörer, ekonomer och läkare. Jag tror att vi ersätter en befolkning som lyckats bygga upp ett framgångsrikt land med en befolkning som knappt kan knyta sina skor.



Så jag tror inte på SDs "inkluderande svenskhet". (jag tror inte de tror på det själva heller, men de måste säga det för att bli accepterade)

Jag vill givetvis inte ha ett folkmord heller, men jag tror vi måste acceptera att många av våra invandrare inte kan ges lika mycket välfärd som svenskar, eftersom invandrarna aldrig kommer lyckas bli lika produktiva. Dessutom begår de fler brott. Vi får istället sikta på att ha ett system liknande det i USA, där man satsar på de rika som kan producera, och så får de fattiga klara sig själva i högre utsträckning.


Ska vi ta hit hela världens befolkning som kommer hit för att göra Sverige sämre och klaga på rasism? Nej, jag orkar inte mer. Jag har inte bjudit hit dem, och faktum är att jag inte vill ha något med dem att göra. De kan få bo i sina områden efter sina regler, men jag vill att de låter mig vara ifred. Vad har jag för glädje av dem?


Därför röstade jag AFS. Det är kanske en "bortkastad" röst men jag känner mig glad.   

Skapa flashcards