Direktlänk till inlägg 30 augusti 2018

Borde alla utlandsfödda utvisas om de begår brott?

Av allasolikavarde - 30 augusti 2018 18:22

Jag är själv utlandsfödd (i ett grannland) och frågan är såklart relevant för mig.


Det är ju ett gammalt tråkigt argument mot SD: "Du som själv har utländsk bakgrund, hur kan du vara emot massinvandring?"

Ja för jag är ju släkt med alla i hela Afrika, eller hur?


 


Den där lila linjen kan vi skicka till Sverige, tycker jag eftersom jag är född i utlandet... ?


Hur som helst, vem ska utvisas?

Om man inte är svensk medborgare kan det tyckas självklart att man utvisas om man begår ett grövre brott, eller upprepade gånger begår småbrott.


Är man svensk medborgare kan man tyvärr inte utvisas - men kanske skulle man utvisas ändå? Jag skulle faktiskt inte vara emot det.


Då är frågan kommen till mig själv: skulle jag kunna tänka mig utvisa mig själv?

Jag har kommit fram till att man måste ha lite civilkuragé och svara ja på den frågan. Man kan inte specialdesigna lagar så att de gäller alla utom en själv.


Vill man utvisa kriminella utlandsfödda så måste man dra en gräns någonstans. Kanske kan den även omfatta de som växt upp här, utbildat sig här, arbetar och betalat skatt här, fått stryk av blattar, och kämpat för ett bättre Sverige.


Det finns ju många som vill utvisa de blattar som bränner bilar - även de som är födda i Sverige.

Man kan dock inte göra lagar som gör skillnad baserat på vilket utland man är född i eller vilken religion man har. Man kan liksom inte säga: "ja du som är född i England, dig behöver vi inte utvisa, men du som heter Ahmed, dig ska vi utvisa. Jaså du är född i Danmark? Ja men då skickar vi dig dit."


Man måste dock ha en rimlighetsprincip. Många brott kan ske även den som anstränger sig och gör sitt bästa, t.ex bokföringsbrott som ofta har fängelse i straffskalan. Gäller även vårdslös körning, cannabisanvändning och liknande.

Det finns t.o.m de som blivit dömda för våldtäkt som hade blivit frikända för 15 år sedan.


Detta säger jag inte för min egen skulle utan för Sveriges skull. Det vore ju dumt att utvisa folk som är utbildade, har arbete och ordnade levnadsförhållanden.


Men man måste ändå dra gränsen någonstans. Och om det drabbar mig själv, tja då får det väl vara så....


Själv tycker jag man ska se till hur mycket upprepad brottslighet en person har begått. Vissa utlänningar har flera sidor i belastningsregistret. De får helt enkelt lära sig att inte begå brott om de ska stanna här. Är det så svårt?


Kanske kan man även se till hur mycket inkomst de har? Ju mer nytta en person är för landet, desto större anledning att behålla dem, kan jag tycka. En person som i princip aldrig arbetar utan bara lever på bidrag och brott kan man utvisa ganska omedelbart.  Att de barn här tycker jag är skit samma. Man ska inte skaffa barn att ha som ankare.


I USA blir den som begår brott utkastad utan pardon. Det är därför som invandrare begår färre brott än de infödda. De kommer dit för att jobba, och om de inte hittar jobb eller om de begår brott så blir de hemskickade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards