Alla inlägg den 11 september 2018

Av allasolikavarde - 11 september 2018 20:27

I ett tidigare inlägg skrev jag att satiren är död för att man inte får lov att göra satir på utlänningar eller mörkhyade. T.ex Victoria Kawesa eller Nyamko Sabuni.


Det verkar som att jag hade rätt, för en nyligt publicerad satir på Serena Williams i en av Nya Zeelands största tidningar har fått internationell kritik för att vara rasistisk. Det anses att den som ritade den borde tänkt på "den rasistiska historian".


The cartoon by Mark Knight, published in Rupert Murdoch’s Herald Sun tabloid on Tuesday, depicted the tennis star having a tantrum on the court at the US Open after she lost to Naomi Osaka on Saturday. The depiction of Osaka has also been criticised as making her appear as a “white woman”.

The way Knight drew Williams has been compared to the racist illustrations ubiquitous during the US Jim Crow era and Sambo cartoons.


“I’m upset that people are offended, but I’m not going to take the cartoon down,” he said.

“I can’t undraw the cartoon. I think people have just misinterpreted. Maybe there’s a different understanding of cartooning in Australia to America … It was a cartoon based on her tantrum on the day and that’s all it was.”


The National Association of Black Journalists said the cartoon was “repugnant” on many levels.

“The Sept 10 cartoon not only exudes racist, sexist caricatures of both women, but Williams’ depiction is unnecessarily sambo-like,” the association said.

https://www.theguardian.com/media/2018/sep/11/repugnant-racist-news-corp-cartoon-serena-williams-mark-knight


 


Ja det är inte lätt att göra satir av svarta människor. Hur man än gör så blir det rasistiskt... Därför är satiren död i Sverige, och det beror på invandringen.


Vad jag tycker måste sägas är att det alltid är USAs rasistiska historia vi måste förhålla oss till!

Av samma anledning tycker vi att de inte borde få göra satir på judar i Iran - pga vår hantering av judar!


Själv blir jag ibland förvånad när man talar med en amerikan och det för vissa av dem är oerhört känsligt att diskutera den svarta kriminaliteten, dödsskjutningar, och dylikt i USA. Man tänker: "kom igen, väx upp". Men det är känsligt för dem pga deras historia och pga de har dåligt samvete över att de svarta lever så mycket sämre i USA, samtidigt som de också är rädda för svarta och inte vill reta upp dem.

Typ som vår relation med muslimer i Sverige.


Jag såg på Grotesco sketchen "Bögarnas fel" igår och det slog mig nu att de gör karikatyrer av pedofilpräster, en rabbi och någon slags sikh... men muslimer får man inte skämta om.   Så någon muslim finns inte med i videon.



Muslimer som kanske är den mest böghatande religionen idag....

Av allasolikavarde - 11 september 2018 12:14

Ja nu förlorade som bekant SD. Eller: de gick sämre än vad som var nödvändigt. Tidningarna fylls av uttalnden från kändisar och vanliga människor i stil med "Jaaa! Hatet förlorade!"


Man får gratulera medierna. De lyckades desarmera SD på det bästa sättet: genom att gå genom deras argument och lyfta fram det som var dåligt. Istället för att kalla SD rasister.


En enstaka punkt i SDs partiprogram om att man inte ska tillåta dubbla medborgarskap lyftes fram som om det vore en del av SDs valmanifest. Partiprogram innehåller visserligen en väldig massa punkter.


Nu tänkte jag att jag ska försöka ge upp att vara höger. Det känns lite konstigt. Det är som en vän till mig som spenderat sitt liv med skitjobb och är ständigt deprimerad och nedstämd... men SD tar han ställning mot. Vänstermänniskor saknar ofta det där med personligt ansvar.


Vänstermänniskor vill hellre få betalt av staten bara för att de är födda. Jag bor ju i Malmö och jag ser de här människorna driva omkring, med sina nosringar, tygväskor och dimmiga blick.

Ja - vänstermänniskor i Malmö har dimmig blick, fåniga léenden, stripigt hår och en blek hud pga de är undernärda eller vegetarianer.

Högermänniskor har en skarp blick. Vissa ser det som en kylig blick. Kanske är det så.


Från och med nu förväntar jag mig betalt av staten så snart jag har problem.

Om jag inte kan tjäna ihop till min försörjning, är det okej att "låna" av någon annan. T.ex en cykel som står någonstans.


Det gör ont inom mig att tänka såhär. Ständigt får jag saker stulna, men man är ju som man umgås.


Det gör också ont eftersom jag aldrig fått särskilt mycket av samhället eller livet. Det vore bättre att kämpa lite för ett bättre samhälle istället för att sätta mig ner och kräva pengar.


På sikt är det också lätt att se vad som händer i städer som ständigt delar ut pengar. San Fransisco är den kanske med vänsterlagda staden i USA och de är nu på väg förfalla.


Tja, varför inte? Vill man dela ut en massa bidrag till hemlösa är det inte så konstigt om man drar till sig hemlösa som sedan stannar i hemlöshet.

Har man hårda krav på hur man får bygga (jag vet inte varför vänsterstäder ofta har det) så ökar hemlösheten.

Om man uppmuntrar invandring och man är en sådan där "kreativ stad" (Malmö är också en kreativ stad) så drar man till sig en massa olika människor som alla behöver någon stans att bo.


Droger är inget allvarligt brott heller. Vad händer då? Ökad brottslighet, så klart. Ökad utsatthet. Fri sexualitet verkar också ligga nära till hans med ökad utsatthet, men jag har inte fått helt klart för mig hur sambandet ser ut. Det är dock min gissning att fri sexualitet leder till mer otrohet, mer barn utanför förhållanden (ensamma mödrar), fler skilsmässor, samt mer sexuella sjukdomar.


En enkel googlesökning bekräftar det jag misstänkte:


San Francisco has one of the largest HIV-positive populations in the United States with an estimated 16,010 people living with HIV.

http://sfaf.org/hiv-info/statistics/


Sex, droger, sjukdomar och kriminalitet går hand i hand. Bekämpar man det ena så bekämpas också det andra.


I Malmö tycker man ännu att det fungerar bra att dela ut pengar. Enligt en undersökning skulle Malmö behöva höja skatten med flera kronor för att klara av "utmaningarna" de närmaste 15 åren. Vänstern har inga problem med det, men det finns två:

1. Höga skatter gör att folk flyttar.

2. Är skatterna för höga vill folk inte arbeta.


Som exempel på detta kan man fråga folk på högskolor som studerar till läkare t.ex De vet att de kan tjäna nästan dubbelt så mycket i länder som Norge eller Storbritannien.


Nu har svenska folket röstat för att de vill att resten av Sverige ska se ut som Malmö. Då kan nämnas att brotten i Malmö hålls nere av att poliser från runt om i södra Skåne blivit kommenderade dit. På många småorter saknas det helt poliser. Ändå har Malmö en väldig massa.. ja ni vet det jag nämnde ovan: missbruk, droger, kriminalitet, prostitution, utsatthet, osv.


Det är ganska uppenbart vad orsaken till det är också.


Men man får väl bita sig i tungan och gå med på det nu när man ska bli vänster.


Det gör ont att tänka att folk kommer hit från halva världen för att leva på bidrag och klaga på rasism, och vi bara står här som dumma fån och tror på dem. Mer pengar till Ahmed och hans sju bröder. Blir nog bra, så kan vi alla vara jämlika.


Jag vet inte riktigt varför jag skulle sluta vara "hatisk" heller. Vad har det gett mig att bry mig om alla andra? Gav det mig något annat än smärta? Folk som utnyttjar en, tar ens tillgångar och sen hånar en för det.


Men jag ska försöka blunda och sluta tänka nu. När jag ser unga tjejer som ger sig i kast med några utländska afghaner som uppenbarligen inte kommer att bli något vettigt. Jag ska ignorera det. Låt dem få göra som de vill. Samhället borde ta hand om det. Skit samma om Sverige om 50 år är ett sharialand med svarta och araber överallt som säljer droger och begår brott. Inte mitt problem. Det beror på rasismen. Bekämpa rasismen.


Nu ska jag fira min nya livsstil genom att istället för att jobba lyssna på musik. Hade mitt arbete varit roligare hade jag jobbat, så det är inte mitt fel.

Blir jag av med jobbet är det samhället uppgift att hitta ett nytt till mig.


Stå upp mot hatet. Tänk på Nazi-Tyskland. De ville döda folk som mig. Taskigt!


Presentation


En gång vänstermänniska. Har sedermera börjat ifrågasätta istället för att acceptera.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards