Direktlänk till inlägg 17 september 2018

Vad "invandrare" pratar om

Av allasolikavarde - 17 september 2018 22:21

Jag kanske borde sluta använda ordet "blatte" för det sägs vara nedlåtande.


Ordet "invandrare" är ännu värre enligt mig, för det är sjukt oprecist.

Som när Anna Hedemo ansåg att Nyheter Idag "hetsar mot invandrare" i en intervju i Kvartal. Jag som är invandrare känner mig inte hetsat mot...? Borde inte vi som påstås vara offer ha något att säga?


Det är det som är lustigt med den där Hets Mot Folkgrupp (HMF) lagen. I de flesta fallen är det ingen som blir hetsad mot.   Vänstern har bestämt att de, i egenskap av moraliskt högre stående varelser (s.k. vänstermänniskor) minsann vet när någon i samhället är offer. Det har varit vänsterns mål sedan 1960-talet: att försöka få offrena att inse att de är offer (för staten och kapitalet). Offrena själva har tyvärr inte varit lika entusiastiska för att se sig som offer.


Många fabriksarbetare var exempelvis rätt nöjda med sina liv som fabriksarbetare som på helgerna gick ut och söp och slogs och kanske kollade på fotboll. De hade inget större intresse av att kämpa mot gubbarna i hatt - eller att för den delen ta gubbarnas hatt och sätta den på sig.


Nu i dessa tider är det invandrarna som måste "förstå" att de är förtryckta. Det går desto bättre än med arbetarna: alla mörk- och brunhyade invandrare vet att de kan dra fram rasistkortet så snart de vill ha något. Det ger alltid effekt.


-----------------------------------

Nåväl, jag tänkte skriva vad "gapiga invandrarungdomar med utomeuropeisk bakgrund" (GIMUEBs - tidigare kända som "blattar") brukar gapa om. Då jag vistas rätt mycket utomhus i Malmö och åker tåg dagligen hör jag deras samtal med varandra och på deras mobiler.


Först bara en genomgång om vad man kan höra svenskar pratar om:

* Vad de gjort i helgen

* Vilka filmer och upplever och resor de uppskattat

* Arbetsrelaterade saker

* Abstrakta koncept såsom vad som är för och nackdelar med demokrati

* Studierelaterade frågor


Här är vad GIMUEBs brukar prata om:

  • Statusprylar. Detta är nog det bästa man kan höra dem prata om, för då vet man att de åtminstone är ambitiösa. Ungdomar med dyra mobiler rånar inte andra ungdomar.
  • Fotboll. De bästa lagen i de europeiska ligorna. Ej allsvenskan.
  • Vem de ska träffa, var och när. Sådant som en svensk löser med ett SMS där det står "kommer 13:30" tar för en GIMUEB tjugo minuter av "jag svär, bror. säg till han... jag sa till han... jag kommer där... sen jag kommer, jag svär, wallah..." Inte konstigt deras länder är så outvecklade när så mycket tid går åt till skitsnack. Jag misstänker det ofta rör sig om knarkaffärer, vilket är en GIMUEBs huvudsakliga inkomst.
  • Skvaller om vem som sa vad. "Varför han sa så? Jag inte sa så, han sa så. Varför sa du att han sa så? Jag sa inte så, jag svär bror. Walla, varför sa han det? Jag svär på min mamma, det är inte så. " Och så vidare och så vidare och så vidare.
  • Skulder - vem som är skyldig vem vad. Även detta kan diskuteras i upp mot en timme.
  • Ordet "polisen" brukar dyka upp allt som oftast i samtalet. Här i Malmö använder man för övrigt inte ordet Aina eller andra slanguttryck för polisen, så vitt jag har hört.

Det var en kort genomgång av ett typiskt GIMUEB samtal.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards