Direktlänk till inlägg 20 september 2018

Dags sluta läsa nyheter

Av allasolikavarde - 20 september 2018 09:22

Igår var jag riktigt riktigt sur. Inte nog med att jag blivit lurad på 3000 kr igår, eller att jag i förrgår upptäckte jag återigen blivit bestulen på ett föremål (värt 1000 kr), eller att jag satt och käbblade med kinesjävlar om de kinesiska turisterna som satt och bölade utanför ett hotel (de jag pratade med tycker den svenska polisen är hemskt, att svenskar är otrevliga, bla bla bla -- ettriga och irriterande människor. DOCK vill jag tillägga att minst 50% av kineserna jag talade med var förstående och mycket respektfulla, och ytterligare 25% var åtminstone trevliga, men de fåtal som var sjukt otrevliga gav mig dålig smak i munnen!), eller att orten jag bor i har kids som kastar smällare hela kvällen och gör man vågar sig ut när det är mörkt (förra året fick jag en kastad på mig som var nära hamna i min kapuschong och man kan ju gissa vad den hade gjort för skada) , utan man får de här jävla nyheterna i fejset också.


Igår var det t.ex.:

* Dömda för mord i tingsrätten, frikända i hovrätten. Så bra att släppa ut psykopater på stan igen. Rättegångskostnaden lär väl vara några hundratusen. Nu kan de ge sig ut och begå fler brott istället.

* Palestinsk "elev" våldtog lärare på skola

* Palestinier som satte eld på synagoga kan inte utvisas - han kanske skulle bli dåligt behandlad i Palestina.


Samtidigt så läser jag i tidningen Kommunalarbetaren att de är oroliga... för att SD ökar.

Sen lite mer om vikten av jämställdhet och feminism, och bilder på utlänningar i vården.

Råkar visst smyga sig in en artikel om att skyddsombudet i Uddevallas lokaltrafik måste ta kontrollanter ur tjänst regelbundet pga hot.

Och att Kommunals ordförande är "förvånad" att så många som jobbar inom vården inte kan svenska. Han säger att "det talas om att skapa enkla jobb, men det finns inga enkla jobb inom vården".


Nehej, inte enkla jobb inom vården. Jag som trodde hela poängen med massinvandring var att fylla upp vårdbehovets enkla jobb? Enkla jobb i all ära - men inte på hans arbetsplats...


Tur dock att ledaren i Kommunalarbetaren har rätt prioritering: kämpa mot nazismen!


Jag tänker på Hédi Fried som överlevt nazisternas koncentrationsläger. Hon har sagt i Dagens Nyheter att demokratin är i fara och hon menar att det beror på SD:s framväxt och att partiet har kommit in i riksdagen:

”Det var så det gick till i Tyskland, det var små steg, man såg det inte komma.” Nu har SD blivit ännu större.

https://ka.se/2018/09/09/lat-oss-bemota-hat-med-karlek/


Detta är alltså vad ledaren i en tidning som heter Kommunalarbetaren skriver.


Vem fan tar DN på allvar?


T.o.m Åsa Linderborg i Aftonbladet har tröttnat:


Det är företrädesvis DN som påstått att 1930-talet lurar runt hörnet. PeterWolodarski och Björn Wiman har skrivit och publicerat otaliga artiklar på temat ”Vi får aldrig glömma”. Jag har all förståelse för att förintelseöverlevaren Hédi Fried är skrämd och vill formulera sig, men sammantaget har DN kraftigt förstorat ett problem. 

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/21xjRa/dn-ar-liberalismens-tondova-dodgravare


Feminismen och jämställdhetsivrarna har ju fått som de vill. De har skapat ett samhälle där vi inkluderar "alla", inklusive hela världens kriminella skräpmänniskor.

Vad har hänt? Vården är kaos. Sjuksköterskor lämnar. Det saknas folk överallt. Allt en enda röra. Lågkompetenta personer kvoteras in -- precis det som högern varnat för skulle ske när man börjar kvotera in. De kan inte bygga sjukhus eller organisera. De anställer sin svåger eller sina bruschor och ser till att ge dem softaste uppgifterna. Precis som det går till i deras hemländer. 


Jag tänker på Kina igen. Kineser vet åtminstone att man måste skydda sig från invaderande folkslag. Det var därför de byggde muren! I Sverige bjuder vi in dem istället, och när de skapar kaos är vi övertygade om att vi måste bekämpa rasismen lite och skapa anti-diskrimineringsprojekt och så lever vi lyckliga tillsammans.


Så: nu måste jag sluta läsa alternativmedia. Jag lär mig alldeles för mycket om vad som händer i Sverige och vart vi är på väg. Jag måste bli mer ignorant för att inte bli alldeles för upprepad. Det är så mycket som är fel och galet att jag inte ens har tid blogga om det. När jag började trodde jag det skulle bli svårt skriva ett blogginlägg om dagen men nu skulle jag kunna blogga hela dagen om allt som är galet.


Det blir till att undvika Flashback, Nyheter Idag och Fria Tider.

SVT.se kan jag läsa ibland. De lindar in de dåliga nyheterna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards