Alla inlägg den 11 november 2018

Av allasolikavarde - 11 november 2018 17:25

Det talas en del om att IQ-nivån sjunker iom massinvandringen.


Frågan har väl mest varit av teoretisk natur men det gavs nyligen ut en bok på svenska som gjorde allvar av frågan, dock hittar jag just nu inte vad den hette!


Nåväl. Jag tycker det ibland görs för stort väsen av IQ. IQ höjs ju faktiskt. Den som träffat afrikanska föräldrar och deras barn kan ofta själva märka att redan i förskoleåldern verkar barnen överträffa föräldrarna i logiskt resonemang. Det påstås att vid 20-årsåldern är de genetiska skillnaderna mest framträdande, men jag tänker mig ändå att uppväxten påverkar.


Det är en intressant fråga om svarta är sämre på logiskt tänkande av genetiska skäl. Lyssnar man t.ex Victoria Kawesa eller på Alice Bah Kunke så får man lätt det intrycket.


Det kan väl inte helt och hållet vara en tillfällighet att koreanska adoptivbarn studerar på högskola, medan afrikanska adoptivbarn (och riktiga svarta barn, blandrasbarn, osv) i hög utsträckning ägnar sig åt sport och musik?


Visserligen finns det stora skillnader mellan afrikanska grupper också, men överlag är det så tydligt i alla länder i världen. Gå in på ett sjukhus i USA och du ser asiatiska läkare. De där svarta läkarna som vi ständigt ser i reklamfilmer och reklambilder finns det inte många av... 


Intelligens är en intressant fråga eftersom ingen vill se sig själv som ointelligent. Jag minns hur jag själv var trakasserad av en socialdemokratisk ungdomspolitiker under min gymnasietid. Han hade fått för sig att jag såg mig själv som intellektuellt överlägsen och det gjorde han en stor grej av. Jag som alltid försöker göra så lite väsen av mig som möjligt drevs faktiskt till att få mentala problem.


Inget ont om sossen i sig. Han hade dyslexi och hade ständiga komplex för att han inte "hängde med". Jag förstår att det är känsligt, och just därför brukar jag inte göra något väsen av min intelligens. Det finns ingen anledning, och överlag är det negativt att vara alltför intelligent. Inte för att jag är ett geni - jag skulle utifrån olika test jag gjort vara på gränsen komma in i MENSA, något 1 av 50 gör. 1 av 50 är ju inte så dåligt, men inte något man behöver känna sig överlägsen över.


Det är dock så att folk överlag blir skrämda av personer som är markant smartare än vad de själva är. Så känner jag också ibland när jag samtalar med folk som uppenbarligen är riktigt, riktigt intelligenta. Så pass att de vet vad jag ska säga innan jag själv säger det.


Vad som händer är att få vill anställa någon som är mycket smartare än vad de själva är, eftersom då kommer den nyanställde att överträffa den som anställde. Därav uttrycket "A people hire A people, B people hire C people".


I den svenska regeringen har vi för närvarande många B och C-spelare, och vi kan ju alla bedöma vilka dumheter de kommer med. Vi har en minister för högre utbildning som läste några strökurser i psykologi på universitetet, och om jag minns rätt var det hon som sa att alla ska kunna ta den examen de vill - och utifall utbildningen är för svår så måste utbildningskraven sänkas. Klassiskt fall av "B people hire C people".


Vi intelligenta har länge varit tysta och låtit dumheten hållas, eftersom det inte spelade så stor roll. Typ som att föräldrar låter barnen få leka så länge det inte skadar någon. Nu tycker jag dock att det är nödvändigt att vi, tänkande människor, stiger upp för utmaningen att leda Sverige rätt igen.


Man kan inte utgå från att "alla är lika". Se på det stora invandringslandet USA. Det är inte de svarta eller latinos som har gjort USA great: det är de vita. Kineser och judar är också kapabla till sådant.


Det som fått mig fundera över frågan den senaste tiden är då jag ju nyligen "kom ut" som invandringskritiker och därmed förlorade en del vänstervänner. Vad som är symptomatiskt för dem är, insåg jag, att de inte är särskilt intelligenta personer. De kan inte skilja mellan sak och person, och de är inte kapabla att föra argument.


Det är viktigt att vi intelligenta börjar att pusha mer på denna enkla princip: tvinga folk att argumentera. Under lång tid har vi låtit vänstern och de lågintelligenta driva debatter genom att de säger "det där går emot allas lika värde", eller "du kan ju tro du vet bäst", och liknande. Men nu får det vara slut med alla tro att allas åsikter väger lika. En intelligent åsikt väger mer än en ointelligent åsikt.


Jag förstår att de ointelligenta känner sig förolämpade över att deras "alla har lika värde"-åsikt inte är lika mycket värd som min genomtänkta åsikt - men är det inte snarare så att jag borde bli förolämpad över att åsikter jag spenderat tusentals timmar med att tänka på ska bemötas med en klyscha som någon bara slänger ur sig per automatik?? Den så kallade NPC memen:


 


Visst kan det vara kränkande att sakna argument, och jag förstår att vänstern anser att "massan" ("folket") ska ha makten, snarare än eliten. Det trodde jag också när jag var yngre.

Problemet är vad som händer när folket är ointelligenta.


Att folket ska ha makten fungerar bara i ett samhälle där folket är hyfsat välutbildade. Att inte inse detta är det stora feltänket i dagens politiska system. Vill man se bevis för det kan man se sig omkring i världen. Man kan även se sig omkring på företag och myndigheter. Ointelligenta människor klarar inte av att leda. De klarar inte av att göra bra långsiktiga beslut. De kan inte kombinera olika faktorer till en helhet.


Det blir som i en komedifilm där en dum person satts som president eller VD, och allt snart går åt helvete.


Jag tycket det är värt att fundera på samhällsutvecklingen nu när vi dagligen får höra nya berättelser om kaoset i SSU Skåne, där en person vid namn  Mansour Ahmed har skrämt andra och mer eller mindre gjort sig själv till diktator.

Fundera över vem som är en bättre politiker: Tage Erlander, med sin universitetutbildning i nationalekonomi och statistik, eller Stefan Löfven, med en oavslutad svetsarutbildning. Eller för den delen Mona Sahlin, som så vitt jag kan se aldrig läst på universitet.


Just nu är det inte på modet att tala om utbildningens och intelligensens viktighet. I stället handlar det om att föra fram personer på grundval av deras kön eller etniska bakgrund eftersom "alla är lika värda".


Men snälla: tänk själv. Tänk på en person som saknar förmåga att reflektera. Fundera över hur det går när man diskutera med dem. Faktum är att deras barn i hög utsträckning kommer bli likadana. Och de vill gärna anställa sådana som håller med dem. Det är faktiskt på riktigt nu. Se hur det ser ut i Skåne, och särskilt i Malmö. Korruption tar över och antalet misslyckade projekt ökar. En ointelligent person kan helt enkelt inte se till helheten, och tyvärr visar vetenskapen att intelligens är ärftligt .


Tänk själva när ni gick i skolan. Som vuxen kan jag nu säga att man hos 12-åringar tydligt kan se att vissa barn klarar av att resonera som vuxna, medan andra barn är oerhört korkade. Det finns inte en chans att detta kan utjämnas. Det är helt enkelt uppenbart att genetiska faktorer spelar in och att det är en mycket skadlig väg att ge ointelligenta människor makt. De ointelligenta människorna får känna sig förbisedda bäst de vill, men det är helt enkelt ett faktum att man inte vill ha en korkad person att bygga broar, ställa medicinska diagnoser eller ansvara för ekonomin i ett företag eller ett land. Det borde inte vara ett kontroversiellt påstående, men vänsterns lika-mentalitet har tyvärr gjort det till ett känsligt ämne. Här en Flashbacktrådar som visar hur outbildade våra ministrar är.


Betänk att när Sverige blev invaderat av afghaner och araber under hösten 2015 så satt många av dessa med händerna i kors och sa "allas lika värde". Det är så det går när man ger korkade människor för mycket ansvar. De klarar inte av att se till helheter.

Ovido - Quiz & Flashcards