Direktlänk till inlägg 23 november 2018

Afghaner och deras lögner

Av allasolikavarde - 23 november 2018 17:01

  Det jag stör mig på i frågan om de s.k ensamkommande är hur mycket det ljugs. Hela debatten är byggd på lögner. De ensamkommande verkar också ha en särskild förmåga att väcka sympati, särskilt hos medelålders tanter. 


Jag minns själv att jag var bra på det när jag var omkring 17 år gammal. Det var en period då jag kände mig värdelös, och det var egentligen bara äldre tanter som jag vågade anförtro mig åt. Samtidigt kan jag därför av erfarenhet säga att man delvis spelar ett spel. Man uppskattar förvisso tanterna, men samtidigt så säger man det man vill att de ska höra.


Jag tror det är dåligt att bedriva politik på lögner. Lögner leder till fler lögner, och ju fler lögner man har desto mer måste sanningen tystas - på ett eller annat sätt. Därför leder lögner ofta till andra omoraliska aktiviteter. Jag överdriver inte när jag säger att lögner kan stjälpa ett land.


Ljuga gör man oftast inte av onda skäl. I Sverige är vi naiva och tror att just vi är goda, medan de i t.ex Saudi Arabien och Nordkorea är onda och agerar av onda orsaker. Vi tänker oss att när vi undviker att rapportera hela sanningen så gör vi det eftersom hela sanningen inte är relevant, medan när de gör det i Kina så gör de det för att det är en förtryckande regim där staten kontrollerar medierna.


Vi tänker oss att när våra tjänstemän undviker att följa lagar och regler vad gäller asylärenden så är det okej för det görs i godhetens namn. När kinesiska tjänstemän gör samma sak så är de korrupta.


Själv tror jag att den svenska mediavärldens och politikernas ljugande kommer att komma ifatt dem någon dag och kommer att kosta dem. Kanske kommer vårt samhälle då se helt annorlunda ut pga massinvandringen och ingen kommer hållas personligt ansvarig, men i så fall kommer det att vara landet och dess befolkning som får betala för synderna. Framtidens svenskar kommer fråga oss, som då är gamla: "hur kunde ni tillåta dem att göra så?", och vi kommer göra som folk alltid gör i en sådan situation: skylla ifrån oss.


Politikerna skyller på myndigheterna eller på att de hade "bristande underlag". Tjänstemännen på migrationsverket skyller på politikerna eller på "bristande styrning". Medierna skyller på att de bara gjorde sitt jobb. Folket skyller på att de inte fick veta något.


Afghanistan är alltså ett land på 35 miljoner invånare, där cirka 3500 civila dör pga krig och terror varje år. När Dresden bombades i två dagar i februari 1945 dog minst 23 000 personer. Det är lika många som dör på sex år i ett land på 35 miljoner invånare (som kommer ha ökat med ytterligare fem miljoner invånare på den tiden).


Proportioner är svårt. Vi kan avsluta med klyschan som felaktigt tillskrivs Stalin: "en person är en tragedi, en miljon är statistik".   


Om min jämförelse om antalet dödsoffer är felaktigt så kommer det faktakollas och kanske publiceras i någon viralgranskare, men om det är sant så blir det ingen notis om det. Men här är källorna, tagna från officiella rapporter:

Det är som Stalin sa. Skickar vi hem tusen personer och EN dör så kommer det ses som att Sverige mördat honom och har brutit mot mänskliga rättigheter. Om två dör så är vi ansvariga för massmord. Om 10 dör så är vi kanske ansvariga för folkmord ... ? Det kommer skrivas snyftartiklar om lille Ali Reza (de heter alla så) som hade drömt om att bli ingenjör/läkare/fotbollsproffs, innan Sverige dödade honom...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards