Alla inlägg den 25 november 2018

Av allasolikavarde - 25 november 2018 19:24

De senaste dagarna har jag börjat läsa lite om s.k konservativa författare. Det är intressant för det skrivs ju så lite om dem. Vad står de för?


Jag har kollat in några videos på youtube av personer som verkar dela mina åsikter. Sargon of Akkad är en av de mer kända i den nya högern men jag var inte helt imponerad av hans videos. Finns en annan kanal som heter Way of the World som jag tyckte var mer intellektuell. Finns även på BitChute. BitChute är alltså en ny sida för videos som har mer åsiktsfrihet än vad YouTube har.


Det fick mig att fundera över vikten av YouTube för att sprida idéer. En blogg är det ju inte många som följer. Att skriva på Flashback tror jag fungerar bättre - det var därför jag började skriva på Flashback en gång i tiden. Man kan säga att jag just nu gör ett litet experiment, för jag har i min signatur lagt dödssiffrorna på afghaner vad gäller terror och trafik - det jag nyligen bloggade om. Jag ska se hur lång tid det tar innan det sprids. Vid tidigare tester så har det gått rätt bra, men det är svårt veta om det beror enbart på min ansträngning eller om andra spridit samma info.


I detta fallet är det bara jag som sprider infon. Jag har försökt sprida det i ett år men ännu inte läst det på någon annan sida eller av någon annan, så om det dyker upp hos någon annan måste det vara min förtjänst. Det är även jag själv som sökte reda på informationen från början. Det är inte någon man råkar stöta på om man inte aktivt letar efter det.


Hade jag kunnat göra YouTube videos hade jag kunnat nå ut till många fler. Men det tar en lång tid och jag har ingen erfarenhet av att göra YouTube klipp så jag får lägga det åt sidan. ArgaBlatten gjorde videos för att han levde på bidrag pga sin diagnos (något slags asperger) och därför hade mycket tid. Själv jobbar jag dock heltid och har bara några timmar per dag ledig för fritidsaktiviteter. Anta att en video tar en veckas heltidsarbete - och det först när man blivit varm i kläderna. Det betyder väldigt mycket arbete, som inte ens bär frukt förrän efter många månader.


Hade det varit enkelt göra videos hade det funnits många fler youtube kanaler. På svenska finns det ju bara ett fåtal och ingen som är särskilt känd, förutom ArgaBlatten. DID Mannen gör en del bra videos men han har bara 2200 prenumeranter.


Sen handlar det också om att ha vettiga kameror, bra mikrofon, och något slags redigeringsprogram som man måste veta hur man använder.


Ska man göra det på svenska eller engelska? På engelska har det större publik, men jag vill ju främst rikta mig till en svensk publik. Det är svenskars åsikter jag vill ändra.


Problemet är ju alltid att det är svårt få fram sina åsikter om ingen lyssnar.

Den som kontrollerar språket kontrollerar folks åsikter.

Det är därför feminismen varit så framgångsrik. Den påstår att feminism handlar om "jämställdhet" och få människor vill säga sig vara emot att kvinnor ska ha lika rättigheter och möjligheter. Det kräver hårt arbete att förstå varför den rådande ideologin är fel. Den rådande ideologin kan alltid vrida på fakta och använda halvsanningar. Det har etablissemanget gjort i invandringsdebatten. Släna in lite klyschor och dra ut allt till en absurd nivå med långsökta jämförelser. Inget sätts i proportion till något utan allt drivs av känslor och överdrifter.


När de tog makten över språket tog de också makten över idéerna. Det är det som högern nu måste göra, och det är därför vänstern är så rasande varje gång ett högerbegrepp letar sig in i debatten. Jag tror det nyligen var begreppet sjuklövern som någon på Twitter tyckte var ett utslag av högerextremism när någon skribent på Aftonbladet använde det.


Det kräver ibland mycket propaganda för att ändra folks åsikter. Homorörelsen är ett exempel. I princip ingen befolkning i världen är av naturen positiv till homosex. Vänstern och homorörelsen har framgångsrikt beskyllt det på religiösa vidskepelser och fått frågan att handla om "goda, öppna" mot "onda, trångsynta". Alla argument mot homopropaganda har det varit bra på att hänvisa till högen för onda idéer genom retoriska finter.


På samma sätt lyckades de driva genom en nedrustning av familjevärderingar. De sa att det handlar om frihet.


Nåväl, jag vill inte göra ett för långrandigt blogginlägg. Min huvudsakliga tanke är att det kommer behövas många som försöker nå ut på de kanaler det är möjligt nå ut på. Att göra videos är uteslutet för mig. Jag ägnar min tid åt att läsa och skriva på olika forum.

Ovido - Quiz & Flashcards