Direktlänk till inlägg 29 november 2018

Metro: "Kvinnor har systerskap"

Av allasolikavarde - 29 november 2018 23:15

Om det finns en sak jag lärt mig om kvinnor är det att man inte kan lita på dem. De drivs av känslor och av att vilja få andra må bra, samt att må bra själva. Det gör att mycket av det de säger egentligen inte är vad de menar.


Nu har jag den senaste veckan eller två bestämt att sluta läsa tidningar och böcker som får mig må dåligt. Det får räcka nu. Jag blir alltid irriterad, och när jag blir irriterad blir jag mer rasistisk och hatisk. Mycket av vänstermedia kommer heller inte med fakta utan mest en massa åsikter som de kan sprida fritt och obegränsat.


Metro läser jag faktiskt ibland, mest för att den råkar ligga på tåget och för att man kan läsa genom den mellan två hållplatser (cirka 5 minuter). Ganska otroligt att de gör en tidning som man kan läsa på fem minuter. Tittar man i tidningar från förr, såsom DN på 1990-talet, så skrev de rejäla artiklar. DN då var som det Fokus är nu. Åtminstone vissa dagar. Idag är DN som Metro var när det startade, och Metro är nästan som ett reklamblad. Så ibland läser jag det men jag försöker undvika det också.


Här ett debattinlägg för några dagar sedan:

I forum där män inte ges tillträde, där blomstrar systerskapet. Där byggs alternativa nätverk, demokratier och kanske till och med samhällen.
Där backas, stöttas, lyssnas och delas. När inga män ges tillträde är tonen tillåtande, generös och intellektuell på en nivå som inte har någon plats i övriga samhället.

https://www.metro.se/artikel/debatt-v%C3%A4lja-bort-m%C3%A4ns-input-bland-b%C3%A4sta-besluten-jag-fattat


Jag har dock smygkikat på forumet Pink Room på Facebook, där min flickvän är medlem. Det är Sveriges största "ickebinära" grupp (f.d. tjejgrupp).

Men som min tjej brukar säga: "Oh the drama".


För det första tillåts ingen politik. Utom att skriva negativt om "rasistiska partier". Först skrev de SD men sedan blev de informerade om att det finns partier som NMR och AFS, så de ändrade det.

Man får heller inte lov att ägna sig åt kulturell approriering och man får inte lov att ha några som helst SD åsikter. "Systrar" med SD-åsikter blir bokstavligt talat utsparkade.

Det är oerhört strikt med vad man får säga. De som har åsikter som passar in i mallen upplever det nog som systerskap. Andra upplever det som åsiktsförtryck.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards