Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Jag donerar till Samnytt igen

Av allasolikavarde - 5 december 2018 16:54

Har nu lagt in en stående överföring på 50 kr varje månad till Samnytt.


Jag tycker helt enkelt de gör bättre journalistik nu. Jag avslutade min prenumeration till Avpixlat för jag tyckte sidan hade för mycket hetsande, slaskig journalistik. Det nya Samnytt skriver däremot om många intressanta ämnen. Det var t.ex de som lyfte frågan om FN:s migrationsavtal och de har även nosat reda på flera andra stories som etablerade medier sedan skrev om. Så de är väl värda en månatlig donation.


Det kanske tycks futtigt att ge någon 50 kr varje månad, men det viktiga är att ge något. Tidningar såsom Avpixlat är beroende av att folk ger något. 50 kr per månad tror jag de flesta kan avvara. För att citera Schyffert: "Det kostar som pizza". Inte ens det, faktiskt. Det kostar som en falafel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Presentation


En gång vänstermänniska. Har sedermera börjat ifrågasätta istället för att acceptera.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards