Direktlänk till inlägg 15 december 2018

Tjej eller ej

Av allasolikavarde - 15 december 2018 20:43

Jag har velat komma in på detta ämnet flera gånger men aldrig riktigt lyckats. Jag driver iväg i off topic saker istället... random videos och drar iväg i orelaterade ämnen... Ett problem jag har.


Vad jag känner att jag någon gång måste skriva om är frågan om... tjejer eller ej.

Nu har jag ju skrivit om incels och deras brist på kvinnlig närhet, och jag har lite kort skrivit att jag vet hur det känns. Vad jag INTE skrivit om är den oerhört starka ambivalens jag länge kände i frågan, en känsla så stark att den drev mig halvt till vansinne.


Jag tror det kan vara viktigt för incels eller unga män som är förtvivlade och förvirrade att höra någon tala om det. Men det är inte helt lätt att öppna sig och skriva ner.

Jag börjar med att skriva att jag länge undrade vad som krävdes för att väcka tjejers intresse. Men när jag läste böcker om det så insåg jag samtidigt att jag faktiskt inte ville vara en sådan person som "vinner" tjejer. Jag ville hellre vara mig själv.


Faktum är att jag egentligen inte tyckte särskilt mycket om tjejer, och faktum är att jag inte ens hade något större sexuellt intresse av dem. Jag ville mest känna mig uppskattad. Kanske älskad. Åtminstone inte ignorerad.


Vad jag egentligen ville kunde jag dock inte förklara, och jag kunde heller inte förstå varför jag ständigt ville ha något som jag inte ville ha ?!?!?


Jag tror dock jag kommit fram till följande:

1. Jag är och var attraherad av tjejer, men

2. Jag ville helst inte ha dem i mitt liv.


Så här i efterhand så önskar jag nog att jag kunde varit mer uppskattande och att jag inte ägnat någon som helst sexuell aspekt i de kontakter jag hade med tjejer. Jag skulle uppskattat dem för deras sällskap och vänskap, och i övrigt accepterat min ensamhet. Det är dock svårt när man känner sig så desperat självmordiskt ensam som jag ofta gjorde. När man väl träffar någon tjej som ger en minsta lilla glad blick så blir man lätt efterhängsen. Det ångrar jag. Jag borde haft mer självkontroll.


En lustig liten aspekt är att när man träffar en tjej som ger en minsta lilla uppskattade blick och man ignorerar det, så blir hon ännu mer påträngande... ända tills man ger henne uppmärksamhet tillbaka - då avbryter hon strax kontakten... Och sen slutar hon ofta svara utan att man förstår varför. Skriver man då för att förstå varför hon inte svarar längre så blir man en s.k creep, stalker, eller får "nice guy syndrome".


Ja det var inte lätt. Men utifrån mina erfarenheter så ställer jag nu upp följande regler:

1. Undvik att sexualisera tjejer. Se inget sexuellt i dem - alls.

2. Acceptera att de inte tycker om dig. Acceptera att all kontakt med dem slutar med att de ratar dig.

3. När det händer, gå hem och sörj att du är förevigt ensam.

 

4. Säg något vänligt, eller säg inget alls.


Seriöst: berätta om hur du känner för vad som helst. Se det som ett besök hos psykologen som ger dig möjlighet ventilera vad du känner. Eller fråga henne om hennes tankar om vad som helst. På det sättet kommer du att åtminstone ha fått något positivt ur mötet även om du sedan går hem och är ensam.


Att vara i ett förhållande är så oerhört mycket bättre än att vara ensam. Framför allt känns det så normalt. Att vara ensam känns numer som något onormalt.


Jag trodde att förhållanden handlade till stor del om sex, och jag hade inte behov av förhållande av det syftet. Men jag hade fel. Ett förhållande innebär att man har någon att krama om. Någon som tar hand om en, som ser till att man äter frukost och andra måltider. Som ger en en kopp té. Någon man kan se en film tillsammans med och som lyssnar när man uttrycker sin ilska över de inkvoterade homosarna och svarta som de ska ha överallt. Möjligen att inte alla tjejer uppskattar det förstås.


Kort sagt har jag inte längre de mörka dalar där det känns som att jag lägger mig ner och bara vill dö.


Med den erfarenheten jag nu har så skulle jag nog kunna tänka mig flytta ihop med vem som helst i framtiden, så länge hon inte plågar mig genom att konstant klaga. Jag tror t.ex att en överviktig tjej är bra relationsmaterial. Hon har inte samma behov av perfektionism. En annan fördel med en fet tjej är att man inte råkar säga en massa sexuella suggestiva kommentarer som får henne att tro att man är ett creep.


Det är klart att det vore lättare hitta en ny tjej när man redan varit i en relation, precis som att det är lättare att hitta ett jobb när man en gång haft ett jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards