Direktlänk till inlägg 23 december 2018

Sammanfattning av althögerns arbetslöshet

Av allasolikavarde - 23 december 2018 21:52

Intressant inlägg där användaren Run3 sammanfattar olika framträdande personer i AFS och althögern och vad de sysslar med:


AfS har sin podd Den Kokta Grodan där Berglund inte har jobbat på ett par år. Vita Pillret görs av Christoffer Dulny som inte har jobbat på 1.5 år då kan kickades från sitt enda jobb han haft inom SD. Dulny tillsammans med Kristoffer Hugin brukar i podden prata om hur de krigar genom att posta meme-bilder om dagarna i sina interna Facebook-grupper. Svegot har Conrad som inte har jobbat på många år och som upprepade gånger i deras podd har berättat hur skönt det är att inte behöva jobba. Svegot har även Dan och Magnus som inte haft ett riktigt jobb på ett antal år, och nu "jobbar" Magnus med klipp-och-klistra-journalistik. Sedan har vi podden Ingrid & Maria där de sitter och tigger i sina avsnitt och klagar på att folk inte ger dem tillräckligt mycket pengar. I anslutning till Nordisk Alternativhöger har vi Jonas Nilsson som är evig student, gör dokumentärfilmer och skriver böcker.

Det är ett genomgående mönster, med filurer som undviker hederliga arbeten. Hur ska man kunna lyssna på dem, kunna ta dem på allvar och ha dem som förebilder? Det ger ett dåligt intryck när man tittar på hur de lever.

Svegot, Det Fria Sverige, Nordisk Alternativhöger, osv, är AfS största hejarklack. Det är oundvikligen så att deras image smittar av sig på AfS och Den Kokta Grodan när de alla är i samma sfär. De träffades t.o.m under Almedalsveckan.

https://www.flashback.org/sp66205811


Man kan iofs invända att tillhör man althögern eller den "radikala" högern så är det svårt att få ett jobb.

Jag anmälde mig själv till AFS riksdagslista väl införstådd med att jag troligen skulle vara tvungen att ge upp mitt enmansföretag. Som tur var ville de inte ha mig på listan, något jag nu i efterhand är mycket glad för.


Å andra kanske det hjälper att man är ekonomiskt oberoende för att kunna tala fritt som "högerextrem". Hade jag varit arbetslös en längre tid hade jag kunnat outa mig och göra videos, som Arga Blatten gör. Men nu har jag för mycket förlora och mycket lite att vinna.


En framträdande nazist i Ludvika jobbar faktiskt på Netto, läste jag i Expo. Men det är nog mycket ovanligt.


Själv värdesätter jag, liksom användaren Run3 på Flashback, folk som arbetar. Arbetar man inte är man "värdelös". Man blir värdelös. Arbete är viktigt för självkänslan och för att hålla en person kopplad till verkligheten.

Den som sett UGs program om den svenska althögern har själv sett hur barnsliga de är. Man kan liksom inte ta dem på allvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Skapa flashcards