Direktlänk till inlägg 7 februari 2019

Idag stör jag mig på...

Av allasolikavarde - 7 februari 2019 22:45

Jag har legat lite lågt med bloggandet ett tag men nu börjar irritation och ilska svepa över mig och det kommer nog behöva få sitt utlopp.


Ta detta med högljudda "utomeuropeiska invandrare" (ja jag har börjat skärpa till mina ordval...) på pendeltåget som alltid alltid alltid ska gapa högljutt i sin mobil. Vad är grejen liksom !?


Inget får man säga heller. Hela befolkningen är drillad i att vi måste "ta avstånd från hatet". Skolungarna lär sig det från första klass och det är otroligt att skolan lyckats så väl. I det mesta annat brukar väl ungdomar vara rebelliska .. ??


En annan sak som slagit mig nu när jag läser lite historia är förslaget om att Roms kollaps delvis kan förklaras genom att de romerska administratörernas intelligens sjönk. En teori som lades fram av ett par personer för en hundra år sedan men som såklart blev omodern efter WW2. Det förklarar nog inte heller hela Roms nedgång, men det som slagit mig när jag ser mig omkring är att lågintelligenta människor klarar faktiskt inte av att administrera. De kan liksom inte se helhetsbilden. Det är möjligt att de kan tränas upp, men då jag själv driver ett enmansföretag så kan jag ju konstatera att en person som är "korkad" omöjligt kan driva ett dylikt företag.


Ta ett område som Rinkeby. Demokrati kan inte fungera i ett sådant område. De röstar in sina bekanta som sedan bara ser till sitt eget bästa.


Ett annat bekymmer är att svenskarna blir allt rikare. Medelklassen har fått det väldigt bra senaste 10-15 åren. Ta förskollärare som nu har en medellön på cirka 30 000 kr. Jag vet folk som jobbar nattskift på McDonald's som får liknande. Löner på under 25 000 ses som lågavlönat. Själv har jag aldrig haft något sparkapital ens.


I andra änden finns det många invandrare som sliter hårt för låga löner. Några tior hit och några tior dit. Det förvånar mig lite att vi alla tycker utvecklingen är okej så länge det inte drabbar oss. Och att välfärden har ekonomiska bekymmer väljer man att blunda åt. "Det löser sig - jag har det ju bra".


Jo, svensken "mitt i livet", som Reinfeldt sa, har fått det bättre. Det är nog det som hela den dysfunktionella invandringspolitiken hänger på: att svenskar tycker de har det bra. Men ser man historiskt så har starka uppåtperioder (t.ex. USA på 1920-talet eller Spanien 1995-2007) följts av starka neråtperioder. Jag sitter och hoppas på att det snart kommer att drabba oss så att folk vaknar till lite och inte tar rikedom för givet.


Sen är det som att svenskens nyrikedom får honom att känna ett dåligt samvete gentemot invandraren, vilket ska kompenseras med den alltid lika tröttsamma inkvoteringen. Särskilt äcklande är det från Stockholmshållet - en grupp som verkar baseras på ryggdunkare och jasägare.


Jag har själv stött på stockholmare som ger ett intryck av att de är totalt meningslösa och intetsägande människor. Ibland undrar jag om de diskuterar med sig själva: "Mmmm jaaaa verkligen, det är heeeeelt sjukt asssååå, mmm jaaaaaaa", och så fortsätter de på den ramsan, liksom livrädda för att samtalet ska ta slut. Eller kanske rädda för att bli avslöjade. Stockholm är 80% yta och 20% kompetens, men de håller sig hårt fast vid sina fina fasader.


Det är faktiskt helt sjukt hur de har byggt upp en mysig bubbla där i huvudstaden. "Hit kan ingen ondska nå", verkar de tänka. Sen skedde ett litet terrorattentat och då ruskades de om lite (själv brydde jag mig inte). Hade det hänt i Rinkeby hade de lite pliktskyldigt skrivit om det en dag eller två.


Vi som observerar utvecklingen får hålla oss till anonyma nätforum. Våra åsikter är olagliga.

Varför vill folk inte se verkligheten?


Det finns åtminstone en sak som gör mig lite glad, och det är regeringsbildningen. För mig som sympatiserar med SD (även om jag främst sympatiserar med AFS) så är regeringsbildningen bästa tänkbara för SD. Jag räknade även ihop vad M+KD+SD skulle få i senaste Novus i SVT, och det blir cirka 47%. Åker L ur så blir det t.o.m egen majoritet, men "kamrat 4%" ÄR stark... vilket KD bevisade, som ju låg på under 3% våren 2018 men klarade sig kvar med god marginal.


Sen har jag funderat på det där med ondska och hat. Jag blir allt som oftast anklagad för att sprida hat, och i vanliga fall bryr jag mig inte, men jag kom att tänka på att ordet en gång betydde något för mig. Liksom ord som nazist och rasist gjorde. Nu känns det mest som meningslösa ord som folk använder när de får slut på argument - eller när de bott för länge i Stockholm.

När jag växte upp var det så viktigt att inte vara hatiskt. Vad hände? Jo, när man försökt vara snäll mot alla tills man är 35+ år, och vaknar upp och inser att man inte haft någon jäkla nytta av det, varför ska man då fortsätta .. ?

Ska de skriva på ens gravsten: "Han var snäll". Antal sörjande: två personer.

Om det nu är så viktigt att vara godhjärtad så måste man väl någon gång få något för det också .. ??

Eller är det månne en plats i himlen man ska hoppas på? Lustigt att våra ateistiska vänsterpartier i så fall driver frågan starkast.

"Var snäll och god... så får du... INGET".


Jo, jag vet, godhetspatrasket i Stockholm får en massa ryggdunkar av det, så jag förstår att de måste hålla charaderna uppe. Men vi vanligt folk som endast jobbar och sköter våra jobb då? Det gör oss ingen nytta att spela goda. Våra karriärer är inte baserade på det, och "vänskapen" är det ju inte mycket med i landet Sverige.


En annan sak jag stör mig på är att den mesta vänskapen är fejk. Man är så rädd vad folk ska tycka och sen en vacker dag inser man att alla de där fejkvännerna inte ger 50 öre åt en när man har problem.


Sen går de runt och säger att allas åsikter räknas. Men om ens åsikter är "kränkande" så ska man inte yttra dem. "Yttrandefrihet skyddar inte kränkande åsikter", som SVT nyligen förklarade.Nehej - vad är yttrandefriheten i så fall till för? Får man bara säga sådant som stockholmsbögarna ger godkänt?


Nåväl, kämpa på tappre soldat.

Jag läser och lär mig, tänker och ser mig omkring i världen. Kanske kan vi börja diskutera sanningar i Sverige någon gång. Kanske kan vi få en värld där folk kan få lov yttra sina åsikter även om åsikterna är "kränkande".


Jag har börjat fantisera om vad jag skulle säga om jag fick vara med i TV-program såsom i aktuelltstudion. Hur jag hade anklagat SVT för att vara folkets fiende nummer 1, och beskrivit afghaninvandringen som det största bedrägeriet i Sverige i modern tid.


När jag var liten trodde jag att det man fick se på TV representerade sanningen. Idag förstår jag att de flesta opinionsmakare inte blir kända för att det de säger är sant, utan för att de tillhör rätt klick och har de rätta åsikterna. Som Greta Thunberg, vars mamma "råkar" heta Malena Ernman. Och när Greta satt och strejkade för klimatet så "råkade" en reklammakare gå förbi och sprida ett foto på henne. Sedan "råkade" SVT göra detta till en huvudnyhet och på något sätt blev hon inbjuden till FN.


Kan säga som så att hade det hänt i Malmö, eller någon ännu mindre ort, så hade ingen brytt sig.

Hade någon demonstrerat mot massinvandring och gruppvåldtäkter hade såklart SVT inte tagit upp det.


Jag tror jag hade gjort mig bra i en TV-studio faktiskt. Men det ville sig inte så att jag bor i närheten av Stockholm, och rätt åsikter har jag inte heller. Det hjälper om man har en viss utbildning också förstås (t.ex. genusvetenskap, men alla utbildningar är förstås en fjäder i hatten). Kallar man sig feminist kan man också sprida sina åsikter fritt.


Jag börjar fundera på att göra något som skulle ruska om Sverige lite. Jag vill såklart inte skada folk, men det finns saker man kan göra för att protestera mot massinvandringen som kommer ge uppmärksamhet och inte skada något. Visserligen är det olagligt men det gör inte så mycket. Man vill ju inte bara sitta och ruttna bort. Kan Elin Ersson bryta mot lagen för att det är rätt, så... Alltså vi MÅSTE få fram budskapet på något sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards