Direktlänk till inlägg 13 februari 2019

Varför vi "hatar"

Av allasolikavarde - 13 februari 2019 00:32

Idag fick jag min andra varning på två dagar från Facebook. Jag hade skrivit något i still med "Det vet man ju vilken grupp som begår flest våldsbrott" i en kommentar till en video om Black Lives Matter. Verkar som att någon av mina "vänner" rapporterar mina inlägg. Får jag en till varning blir jag avstängd, men det kanske kan vara värt det.


Sen var jag nere i stan i Malmö och klistrade upp lappar om att Palestina är en terroriststat. Jag skriver helt enkelt sanningen, men liksom i fallet med Facebook så är sanningen kanske olaglig. T.ex är en sanning att Palestina aldrig varit ett land, en annan sanning att Palestinas mål är att utplåna Israel, och en tredje sanning att svenskt bistånd används för att ge pengar till terrorister och deras familjer.


Det som oroar mig är att allt eftersom folkutbytet fortskrider så kommer det snart bli omöjligt att ens lyfta frågan. Ännu finns det svenskar som kanske kan väckas, men när muslimerna når en viss mängd kommer det bli omöjligt. Vi ser redan nu hur känslig att blir som på något sätt är negativt mot muslimer. Då ska politiker genast åka till stället och "ta avstånd".


Varför är det så? Jo för att muslimer ser sig som del av ett muslimskt kollektiv. Åtminstone så länge de har en extern fiende, såsom västvärlden, shiamuslimer, judar - eller varför inte Sverige? Våra politiker vet därför att de måste visa stor välvilja mot muslimerna. Det handlar inte om "tolerans" utan om rädsla.


Tyvärr för deras del krävs det inte mycket för att göra en muslim kränkt. Ett rykte om att en tjej med hijab fick en negativ kommentar och så ska muslimerna ta det som anledning för att göra kaos.


Jag skrev även ett mejl till "akademikern" Mattias Gardell, en mycket opåtlig akademiker. Igår skrev jag ett kritiskt mejl till en journalist på SVT. Han svarade faktiskt, men jag kommer inte läsa svaret. Det intresserar mig inte.


Det känns som att jag måste skriva fler mejl. Det finns ju liksom inget annat sätt att ge uttryck för sina känslor.


Jag läste på Nyheter Idag om ännu en skattefinansierad organisation som ska "bekämpa hatet": Teskedsorden.

De ska alla bekämpa hatare som mig. Men vad jag undrar är: vafan får jag för godheten?


Jag försökte bete mig som de sa till mig. (vilket f ö bara gäller etniska svenskar - muslimer får lov att säga vad de vill) Jag kände mig bara mer och mer utsatt av att vara tvungen bry mig om allas känslor, samtidigt som utlänningarna hånade mig och angrep mig.

Till slut så slutade jag bry mig och sa att nu skiter jag i dem. Ska de hata mig så kan jag hata dem. Sedan blev livet mycket enklare leva.


Om jag ska sluta "hata", vad ska jag göra istället? Detta samhället har inget gett mig något bättre. Det vill få oss må dåligt genom att vi ska skämmas om vi inte är sådär hippt glada som alla är på TV (särskilt de lågintelligenta) - men det kan inte få oss må bra. Så jag vet faktiskt inte varför jag skulle spela med i deras spel.


Varför är det okej att vara arg (t.o.m. hatisk) om man är vänstermänniska, medan högermänniskor måste skickas för "omprogrammering"?


I 20 år har jag läst i alla traditionella tidningar deras snyftreportage om grupper som jag GER BLANKA FAN I.

Varför måste jag bry mig om "alla"? Bryr de sig om mig? Därtill skrivs det en väldigt massa snedvinklade artiklar som väl ingen kan tro på. Efterhand har jag blivit allt mer irriterad på att de kan skriva sin dynga utan att vi kan säga något tillbaka. Och därför är jag arg. De har fått oss att skämmas över våra känslor i många år, men nu orkar jag inte skämmas mer. Kanske för jag nått en ålder där det inte spelar så stor roll längre. Samtidigt vill jag också få spridit mina åsikter medan jag kan.


Facebook kommer ju snart stänga av mig och det är bara en tidsfråga innan t.ex denna bloggen stängs för mig.

Man sitter här och ser hur ens område förslummas. Samtidigt dansar de runt med sina glättiga leenden på TV, och ska smutskasta oss som är bekymrade över samhällsutvecklingen.


Vill de få oss sluta hata - ge oss en anledning att sluta hata.


Det är även nödvändigt att de slutar ljuga. Sluta visa upp 30 åriga män och kalla dem "flyktingbarn". Tillåt oss åtminstone att ifrågasätta sådana berättelser. Får man inte ifrågasätta sådant ser jag inte vad nyttan är med yttrandefrihet.


Tillåt oss vara arga, och kanske sörja, landets förvandling. Det Är faktiskt inte så tjo-faderullan med allt. Det finns MASSOR av småproblem - och de flesta av dem får inte diskuteras. Ta t.ex en tråd på Flashback från igår: Ni svenska kvinnor som skaffat barn med en afrikansk man - Hur funkar familjelivet???

Där är kommentar efter kommentar som säger samma sak: mannen sticker så snart han kan.

Får det diskuteras offentligt? NEJ. Bara en sådan sak. Hade det varit en icke-diskriminerad grupp så hade man fått lov att diskutera det. Men nu är det invandrargrupp och därmed locket på.


Hur många halvafrikanska barn far illa? Troligen väldigt många ... men det får vi inte tala om. Bara att nämna han mulatten som mördade en kvinna i Norge nyligen. Det verkar som att dessa barn ofta får stora identitetsproblem. Får vi tala om det? Nej för "alla är lika".


Helt sjukt.


Varje gång jag läser dylika lögner, eller vinklar där ena sidan inte får nämnas, så blir jag arg. Är det fel att bli arg när man gång på gång ser samhällsskadliga lögner? Eftersom jag nu inte längre orkar eller vill hålla inne det så börjar jag uttrycka det. Och därför ägnar jag mig åt "näthat". Hade jag varit feminist eller homosexuell som projicerar allt sitt hat mot en viss grupp (vita cis-män) så hade mitt hat varit helt okej. Men nu måste jag tystas.


Jag vet inte om det går förbättra situationen, men jag ska åtminstone rösta AFS för att försöka avskaffa Hets Mot Folkgrup lagen och för att vidga åsiktskorridoren. Om det lyckas kommer jag åtminstone kunna uttrycka mig öppet istället för anonymt. Kan man mobilisera tillräckligt många så borde det gå förbättra situationen, men det måste ju göras.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Skapa flashcards