Direktlänk till inlägg 19 februari 2019

Förskolepersonal slog bort hand på klösande barn – får varning

Av allasolikavarde - 19 februari 2019 17:55

Jag tog rubriken rakt av från Expressen.


När en medarbetare inom förskolan såg hur ett barn knep och klöste ett annat barn i ansikte slog hon bort handen på barnet.
Nu har hon fått en skriftlig varning från kommunen.
Enligt varningen var det "ett oacceptabelt handlande gentemot barnet".

Jag har så svårt att förstå varför det ska vara så här.

Alla bara utgår från att det är fel för att det är fel. Ingen vill ifrågasätta. "Det är fel att slå barn", säger de. Varför då, undrar jag? Det klösande barnet lär inte göra om det.


Jag tror inte heller att barnet kommer växa upp till att bli nazist. Våld föder inte alls alltid våld. Obefogat eller överdrivet våld föder nog våld, men att bara stå och vara tolerant kan faktiskt också skapa våld.


Kanske handlar det om vänsterns övertygelse om att patriarkatet är ett socialt arv och om vi bara bekämpar alla patriarkaliska egenskaper - såsom våld, dominans och makt - så kan vi alla leva lyckliga tillsammans.


Samtidigt kan vi dagligen läsa i tidningar runt om i landet om elever på skolor som misshandlar sina lärare. Läraren måste vara försiktig att göra något tillbaka också, för hen kan bli åtalad och förlora sin licens.


Jag har svårt tro att detta är bra. Men ingen får ifrågasätta det för det är ju "barn" vi talar om. Men jag kan inte förstå det. Har man en hund vet man att man ibland kanske måste vara lite fysisk mot hunden, t.ex dra i kopplet. Hunden drabbas inte av livslångt psykiskt lidande för det. Jag vet ingen som drabbats av fysiska korrigeringar av normalgraden som säger att de drabbats psykiskt. Däremot finns det ju många som beklagar sig över att de blev pryglade av sina föräldrar eller regelrätt misshandlade. Men det är inte samm sak.


Allt hänger ihop. Vänsterns kravlöshet, feminismen. Troligen kommer detta efterhand slå över till total normlöshet och morallöshet. Eftersom normer och moral också hänger ihop (klassiska högerkoncept).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards