Direktlänk till inlägg 21 februari 2019

Korruptionen inom SD

Av allasolikavarde - 21 februari 2019 00:54

Jag läser för närvarande lite böcker om SD. Något jag gjort tidigare men det kändes befogat göra igen.


Det rör sig om David Baas Bevara Sverige Svenskt (2014), och om Daniel Assais Facklan i Riksdagen (2018).

Både släpptes inför ett riksdagsval. Om Baas bok ser jag denna recension:


Baas har deltagit (kanske initierat?) kampanjer på Expressen mot Sverigedemokraterna, med snudd på personförföljelse, åtminstone med ett tröttsamt ad-hominem-upplägg som uteslutande fokuserar på personers bakgrund och kontakter, aldrig på deras politik eller idéer.

Men trots detta (och trots att jag själv är partimedlem i SD) var det intressant att läsa boken. Kanske för att den behandlade det enda anständiga parti som numera finns i Sverige.

https://www.bokus.com/bok/9789175034614/bevara-sverige-svenskt-ett-reportage-om-sverigedemokraterna/#customer-reviews


Jag startade även en tråd på Flashback: Vad är fel i Daniel Assais bok Facklan i Riksdagen?

Jag har inte fått några svar än...


Det finns en tråd på Flashback där det skvallras om Assai, och hans namn nämns även i andra trådar. Ofta i samband med ord som "virrpanna" eller "psykiskt sjuk".


Assais bok verkar inte ha särskilt många recensioner. Förvisso har den ett eländigt språk, men är ändå intressant.


Det är rätt sent nu så jag orkar inte med något längre inlägg eller någon längre redogörelse.

Vad man dock kan konstatera är att SDs politiker, åtminstone fram till 2014, var maktgalna och pengakåta, samt att de flera manliga toppolitiker gärna låg runt med groupies. Om inte frivilligt så mot deras vilja, eller "mot påtryckningar".

Om våldtäktsförsöket mot Louise Erixon kan läsas här, där man även kan se vem den "högt placerade" påstådde gärningsmannen är.


Jag tycker det är viktigt att dra fram detta.

Jag är nämligen invandringskritiker för att jag inte tycker om lögner - lögner från etablissemanget. Men jag tycker inte heller om lögner och mygel från ett parti som SD.


SD är det som Jan-Ove Bengtsson (AFS) på sin blogg kallar "sunknationalister". Det sups och slåss och man hyllar Karl XII och sillamackor, men man gör egentligen inte Sverige bättre. Det är också därför jag har så svårt för SD och aldrig har röstat på dem. Jag hade nog tvingat mig att göra det 2018 om inte AFS dykt upp, men nu håller jag mig nog till AFS. Huvudorsaken är att jag ser SD som för korrupt och med för låg kompetens.


Som sagt kan partier ändra sig. Förutom Bylundskandalen har det varit rätt lugnt de senaste  åren, tycker jag. Inga dramatiska avhopp, och de har fått in en del kompetent personal, såsom Jonas Andersson som brukar debattera i Expressen. Jag litar på hans integritet. De har även fått in moderaten (Reslow?) och en från KD.


Huruvida det räcker vet jag inte. Det är väl fortfarande samma gäng i toppen och jag tror inte de vill släppa sin makt. Jimmie lär väl avgå och dra sig tillbaka. Enligt Assai har Jimmie som plan att samla en massa pengar och sedan flytta till ett varmare land. Såvida inte han kan bli statsminister - och det kan han kanske 2022, om SD + M + KD kan få egen majoritet. Mattias Karlsson har däremot, enligt Assai, "Messiaskomplex", och jag tror faktiskt jag håller med.


Korruption och oegentligheter har förekommit länge inom SD. Kanske håller det på bli bättre, kanske inte. Jag tror åtminstone de förstår att sexuella trakasserier inte är okej. Att skattefiffel inte är okej. Att väljare utkräver ansvar nu.


Som jag ser det (inte för att min åsikt spelar så stor roll) så bör man dock dra ett streck över allt som skedde före en viss tid istället för att dra fram allt gammalt groll. Jag vet inte varför folk är så fokuserade på att dra fram och skuldbelägga folk flera år i efterhand. Ge en ursäkt istället eller en ekonomisk kompensation och så får man det överstökat.


I Sverige är det dessutom ett osunt fokus på sexualövergrepp. Visst ska man inte tafsa, men är det verkligen så hemskt? Ta t.ex det som Martin Timell påståtts ha gjort, vad det nu var - att lägga sin hand på någons könsorgan i en badtunna där alla var berusade?


Jag tänker att folk mår ju faktiskt dåligt i samhället av så många olika anledningar. Jag mår t.ex dåligt pga massinvandringen och homolobbyn. Någon har bestämt att just brott som män begår mot kvinnor ska vara något man ska skambelägga i evighet. Åtminstone om det är en känd man. Afghaner kan man förlåta...


Alltså - jag tycker inte man ska vara ett svin som man, men samtidigt tror jag på den kristna dygden om förlåtelse. Så länge man säger: "Jag har gjort fel och ska inte göra om det" så är det väl bara gå vidare. Tycker jag.


Feminismen lurar i tjejer att de ska begära "upprättelse" i all evighet.

Det är märkligt att man kan få 3-5 års fängelse för ett mord och mindre än ett år för en grov misshandel, men om man rör vid något på ett olämpligt sätt där ord står mot ord så får man två års fängelse. Just vad gäller detta brott har vi kanske världens hårdaste straff, men vad gäller andra brott har vi kanske världens slappaste.

Varför ska t.ex två fingrar i en badtunna ge två års fängelse, när en överfallsvåldäkt inte ger mer? En överfallsvåldtäkt måste väl ändå sätta betydligt djupare spår och därmed innebära en större kostnad för samhället. En person som begår sådana brott tenderar dessutom att göra om dem.


Bara första sidan jag hittade när jag sökte på överfallsvåldtäkt och straff:


I januari trängde sig en man in i en kvinnas bostad i centrala Nyköping och våldtog henne, samtidigt som han höll ett hårt grepp om hennes hals. Nu sänker hovrätten mannens straff, från fyra års fängelse till två år och sex månader.

I början av april i år dömdes den 20-årige mannen i Nyköpings tingsrätt. Man bedömde våldtäkten som grov då mannen varit våldsam och tagit stryptag på kvinnan. 20-åringen dömdes då även för stöld då han stulit med sig smycken och en klocka ur kvinnans lägenhet. Straffet blev då fyra år.

Men tingsrättens dom överklagades och på fredagen kom hovrättens beslut. De bedömer våldtäkten som ett allvarligt fall, men att den inte är att betrakta som grov. Hovrätten betraktar dock stölden ur kvinnans lägenhet som grov, inte som en stöld av normalgraden.

Hovrätten sänker därför mannens straff till två år och sex månaders fängelse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/hovratten-sanker-straff-for-overfallsvaldtakt


Tänk att någon tränger in i din bostad och våldtar dig.

Och jämför med vad det nu var Timell gjorde i badtunnan.

Är det inte absurt att straffvärdet är ungefär likadant?


Man undrar om rättsväsendet avsiktligt gör det så för att döma "etniska svenskar" för brott. Man blundar helst vad gäller överfallsvåldtäkter (dessa oftast begås av invandrare) och går desto hårdare år brott begångna av etniska svenskar.


Jag tycker det är dags att vi tar ton och säger att det är inte lika. Känslan av en överfallsvåldtäkt är värre. Mycket värre faktiskt. Men mer om det i ett framtida inlägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards