Alla inlägg den 24 februari 2019

Av allasolikavarde - 24 februari 2019 22:19

Så vi började sammanställa de offentliga siffror som finns, gjorde ett nedslag under samma tidsperiod över fem år och såg ett oroväckande mönster. Från att 16,3 procent av Sveriges befolkning lyssnade 2015, rasade det till 13,1 procent 2017 och ett år senare till 10,1 procent.

På tre år har alltså P3 tappat 38 procent av alla lyssnare.

https://www.breakit.se/artikel/18663/emanuel-karlsten-finns-det-en-grans-for-nar-p3-behover-lagga-ner


Själv har jag inte lyssnat på P3 regelbundet på cirka 10 år. Flamseriet och fokuset på homosexuella och annat jag anser ointressant gjorde mig en gång så arg så jag startade min första tråd på Flashback för jag höll på att må psykiskt dåligt. Jag höll på explodera så jag uttryckte mina åsikter i en Flashbacktråd. (Varför skriver medier om bögar hela tiden?)

Jag läste aldrig svaren jag fick och har fortfarande inte gjort det. Kanske skäms jag eller så var det bara så att JAG VILLE UTTRYCKA MIG och inte behöva bemöta eventuell kritik.


Jag gör fortfarande likadant ibland. T.ex för några månader sedan när jag "kom ut" som invandringskritiker på Facebook. Jag har hört att jag fick en del väldigt negativa kommentarer från en släkting, men jag har avsiktligt undvikit läsa alla eventuella kommentarer och kommer nog aldrig göra det heller. Ibland vill jag helt enkelt få uttrycka min åsikt och inte behöva engagera mig i att försvara mig.


Nåväl, att P3 tappar lyssnar är ju alltid positivt. P3 dokumentär är iofs rätt bra.


När jag var liten hade vi alltid P3 igång hemma, men på den tiden var P3 inte så fruktansvärt utpräglat vänsterliberal. Tänk att Hassan gjorde en sketch som hette "10 000 tyska bögar" eller att man varje fredag skämtade om Dr Albans brytning. Inte för att det egentligen var särskilt roligt.


Jag lyssnar gärna på dansk P3 och P4. Deras P3 är som svensk P3 borde vara. Fritt samtal med folk som säger lite vad de känner för. Vilket kan innebära att de uttrycker sig politiskt ibland, men det blir aldrig så utpräglat vänstergeggigt som svensk P3. Man kan skämta om invandrare eller homosexuella, vilket man inte kan i Sverige längre.


Det känns som att Sverige helt tappat konceptet med förnuft. Nu är det bara flams som gäller.


Jag tror att diversifiering faktiskt spelar en roll i detta. När man arbetar på ett ställe där man är omgivning av "rasifierade", muslimer, homosexuella, och andra s.k minoriteter, så skapas det aldrig någon gemytlighet. Man får inte heller lov att ens tänka negativa tankar om exempelvis muslimer, och kompenserar det då genom att säga negativa saker om de s.k rasisterna, islamofoberna och Sverigedemokraterna.


Man kan liksom inte skita där man äter. Det är därför personer som mig måste kritisera systemet utifrån, eftersom journalister och dylikt är så insnöade med sina förtryckta vänner att de omöjligt kan säga något negativt om dem. Vi som är oberoende måste hjälpa dem säga sanningen.


Kan för övrigt avsluta med ett tips till alla s.k invandringskritiker: bete er respektabelt. Jag tror att om vi anstränger oss att vara invandringskritiker utan att ge ett hatiskt intryck så kommer vi kunna vinna över fler till vår sida. Det kan dock kräva en del självrannsakan så att man är säker på att bara säga det som är sant och korrekt och inte börjar skrika ut en massa okvädingsord. Bättre säga 10 ord som är sanna än 100 ord i affekt.

Skapa flashcards