Alla inlägg den 18 maj 2019

Av allasolikavarde - 18 maj 2019 22:14

Jag stötte precis på två böcker som bör vara av intresse för de som är lika "rasistiska" som jag är.


 

Från 2015. Sidan för boken på Amazon har tagits bort - kanske för att Amazon nyligen rensade ut "hatisk" litteratur. Recensionssidan finns dock kvar.


Jag citerar en recension:

Black people have a delusional view of their behavior, an entitlement mentality and a homicidal need to create mayhem and death towards white's. Flattery's book is a paradigm in the "Myth of good "Race Relations". They don't exist. I lived in Detroit for twenty-three years in the midst of the jungle and everyday was a "Lives Gamble". Out on the street you never knew with certainty you'd be going home, breathing. Above all you had to avoid situations of eminent danger and be cognizant of your surroundings. A lot of blacks-folks felt the same too. The ghetto was seriously dangerous for all. Especially whites though living out on 12th st and Webb Ave. Its safe to say that blacks dislike Caucasians immensely, although their gripes are misdirected at people who had "No Hand in Slavery". An unreasonable attitude. I don't know any people whose families were slave-owners the main black contention and irritant. This book is a must read. Buy "White Girl Bleed A Lot" too. Both indispensable for your good-health in non-white world. Whitey needs to educate himself and family. Above all. Fight-back. Don't get pushed around. If your a good citizen exercise 2nd Amendment rights and buy a gun, copious supply of ammunition and learn how to use them. The cops cannot protect you. Only your family is a constant. Don't be a victim.

 


Den är slut på Bokus men finns på Adlibris.


Den andra boken är av samma författare och heter 'White Girl Bleed A Lot': The Return of Racial Violence to America and How the Media Ignore It (från 2013). Den boken finns kvar på Amazon. Den har även en Wikipedia sida.


Kanske undrar någon varför jag tycker detta ämnet - alltså våld som begås av svarta i USA - är så viktigt.

Jo, för att jag råkar tycka att sanning är viktig. Sanning är det som inte behöver döljas. Om man behöver dölja något så ägnar man sig åt lögner.


Det är likadant med den svenska invandringspolitiken. Om man sagt sanningen kring exempelvis brott och kostnader så hade vi därefter kunnat diskutera om det är värt alla pizza- och falafelställen eller det påstådda ökade kreativiteten.


Om man istället inte klarar av att diskutera sanningen så riskerar man att ALLT SKITER SIG.

Innan vi beslutar oss för att ta hit halva Afrika bör vi vara medvetna om att svarta överallt i världen i högre utsträckning lever i områden som är fattiga, har hög kriminalitet och drogproblem. Även många hederliga, hårt arbetande svarta är medvetna om detta problem.


När det gnälls om polisrasism i USA så är det förbjudet att påpeka att svarta begår fler brott än vita - särskilt våldsbrott. Jag har börjat följa amerikanska nyheter, och varje gång man läser om något brott som låter extremt våldsamt, brutalt och korkat så är det i princip alltid en svart person som begår brottet.


Jag har börjat inse att det är av denna anledning USAs lagar ser ut som de gör. Många av dessa personer går inte att rehabilitera eftersom de är för ointelligenta, impulsiva och våldsbenägna. Därför är enda lösningen att sätta dem i fängelse.


Det kommer att bli en lång vandring att få svenska folket inse denna sanning. Våra politiker och medier har ju gjort vad de kan för att förbjuda påståenden i den riktningen.

Av allasolikavarde - 18 maj 2019 18:57

En sak jag funderat på senaste veckorna är hur dåliga aspekter förstärker varandra.


I gammal socialdemokratisk politik så ansågs det som självklart att det fanns dåliga element i samhället. Tanken verkar ha gått tillbaka till Ellen Key, som jag skrev om i ett tidigare inlägg (sök på Ellen Key i bloggen), och faktum är att när man tänker på det så inser man snabbt att det var en bra lag. Om det inte varit för att p-piller och aborter idag är enkla och ganska billiga så ser jag inte hur man skulle kunna undvika tvångssteriliseringar av t.ex sådana med förståndshandikapp. Ellen Key ansåg att det var något man gjorde för att det var humant, och jag är benägen hålla med.

Här en studie från Sverige från 1983 på barn från mödrar med förståndshandikapp:


Fifteen mentally retarded Swedish women, judged to be a representative sample, gave birth to 41 children. These children were followed up at the age of 1-21 years with regard to registrations in the Social Register, the Board for Provisions and Services to the Mentally Retarded and the files of the Child and Youth Psychiatric Departments. One child had died, and of the remaining 40, 85% had or had exhibited severe psychosocial problems according to register data. The implications of the findings are discussed.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6665104


Faktum är att alla framgångsrika samhällen är baserade på att främja det som är gott för samhället, och bekämpa det som är skadligt för samhället. Kan låta självklart men i dagens värld är allt så rörigt. Vi får i skolan lära oss att det är viktigt att tänka på allas "känslor". Känslor har blivit som en sanning i sig, som om det är något man kan ta på. De verkar okunniga om att känslor skapas av oss. Det skrevs för övrigt en artikel i SVD Kultur om detta förra lördagen:


Vi har mycket större makt över våra känslor än vi tror. Din hjärna lyssnar av kroppen och gör känslor som passar den situation du befinner dig i. Psykologiprofessor Lisa Feldman Barrett anser att det är hög tid att vi uppdaterar vår syn på känslor.

Känslor är i själva verket gissningar, ett slags beräkningar av vad som ska hända härnäst baserade på vad du har varit med om tidigare.

https://www.svd.se/professor-vi-har-helt-missuppfattat-hur-kanslor-uppstar


Vad detta innebär är att bara för att något "känns" jobbigt så innebär det inte att det "är" jobbgt. Återigen - det kan tyckas självklart men i dagens samhälle är det många som inte vet sådana självklarheter. Något kan vara jobbigt för att vi tror att det är jobbigt, vilket vi tror för att vi intalat oss det, och sedan förstärks denna uppfattning av att de vuxna omkring oss talar om för oss att allt vi känner ÄR på riktigt. Det blir till en form av självförstärkande hysteri.


Redan Bibeln upprepade flera gånger: "Du skall utro­ta det on­da ur fol­ket.".


5 Mosebok, 22: 22Om en man ertappas då han ligger med en annan mans hustru, skall båda dö, både mannen som låg med kvinnan och kvinnan själv. Du skall utrota det onda ur Israel.

23Om en orörd flicka är trolovad med en man och en annan man träffar henne i staden och ligger med henne där, 24skall ni föra ut båda till stadsporten och stena dem till döds, flickan därför att hon inte ropade på hjälp inne i staden, och mannen därför att han lägrade en annans kvinna. Du skall utrota det onda ur folket.


Judarna tröttnade dock snabbt på att stena folk och bedömde att stening mest ska ses symboliskt. Istället ägnade de sig åt andra straff, i samma andemening: "utrota det onda ur folket".


En gång i tiden var det progressiva som trodde på att utrota det onda ur folket - t.ex Socialdemokraterna. Idag säger sig Socialdemokraterna stå för "allas lika värde". Möjligen att de vill utrota rasismen ur folket... Men jag tror att de inte inser att det finns andra ondskor. Med "ondska" menar jag inte djävulen, utan sådant som är skadligt för ett samhälle.


Vad exakt som är skadligt kan man förstås diskutera, men att förståndshandikappade får en massa barn de inte kan ta hand om är rimligen en sådan sak.


Ett motargument från "allas-lika-värde" skulle kunna vara: "Vem bestämmer vem som ska steriliseras? Vem säger att du har den rätten?"


Jag tror man faktiskt måste vara lite krass här och acceptera att makten i samhället är en kamp, och liksom i alla kamper så kan inte båda parter vinna samtidigt. Det går inte att harmonisera allt med allt och sedan leva lyckliga tillsammans. Om inte annat så bevisas det genom att etablissemanget har så svårt att samtala med SD. Så att ja, jag anser att vi som är normalintelligenta i sådan utsträckning att vi fungerar i ett samhälle har "rätt" att begränsa fertiliteten för sådana människor som inte har intelligens nog att klara ens ett enkelt arbete. Kalla det fascism bäst ni vill.


Hade man varit feminist hade man kunnat säga att tvångssteriliseringar är en feministisk handling för att skydda utsatta kvinnor från män som gör dem gravida. Feminismen är så ologisk att allt går bra föreslå så länge man påstår sig göra det i feministisk anda.


Hur som helst så vill jag gå över till att diskutera hur dåliga element i samhället verkar ackumulera sig. I småorten där jag ägnar mycket av min tid så brukade de driva omkring "white trash". Orten har varit i riksnyheter allt som oftast för nazism, mord och liknande. Nu driver det omkring allt mer white trash med blattar. Jag ser även dessa grupper åka en del tåg ner till Malmö. Droger i orten har blivit vanliga, som en lokal politiker här nere i en annan småort nyligen föreslog att droger skulle avkriminaliseras för att "det är så lätt få tag på ändå".


På Twitter skriver Alexandra Wallin (M), ordförande för Muf i Kävlinge och nyinvald ledamot i kommunfullmäktige, om hur lätt hon kan få tag på droger och när hennes vänner lyckas lura polisen.

Alexandra Wallin har publicerat flera inlägg på Twitter som handlar om droger. I ett inlägg från den 13 oktober skriver hon: "Saker jag får tag på med ett sms: xanax, cola, hasch, marijuana, benzo. Saker jag inte får tag på med ett sms: mamma".

- Jag vill legalisera cannabis först och sedan avkriminalisera andra droger, säger hon till tidningen.

– Jag tror inte att folk dör på grund av droger. Jag tror att de dör på grund av samhället. Jag tror att man dör för att man straffas istället för att få hjälp och för att det finns ett stigma.

http://kavlinge.lokaltidningen.se/nyheter/2018-10-19/-Muf-ordf%C3%B6rande-twittrar-om-att-k%C3%B6pa-droger-Legaliseringen-en-viktig-fr%C3%A5ga-3342424.html


När jag tar tåget lokalt i Skåne - vilket jag brukar göra kvällstid - så ser jag de här nervösa blattarna åka omkring. Det är faktiskt så lätt att upptäcka vad de gör att det är förbluffande för mig, för jag håller ju inte på med droger, men deras beteende skiljer ut sig så mycket.

De är alltid smala och stirriga. Rör sig ryckigt och ser sig nervöst omkring överallt. Sen åker mobilen fram, och till skillnad från "den sociale blatten" som alltid sitter på tåget så pratar knarkblatten inte så skrikigt. Han brukar prata på svenska och inte arabiska och han säger ord som: "Han sa till mig, jag lovar, vi kan ses på andra sidan, jag kommer om.. minuter".


Knarkblattarna brukar också ofta gå in på toaletten. Fråga mig inte vad de gör där.

Jag såg en gång ett gäng med små knarkblattar på tåget. Det första de gjorde när de gått av var att gå på toaletten allihop.


Det får mig att dras till minnet en bekant i den småorten jag växte upp. Han höll på med marijuana och sålde friskt (även till mig ett tag när jag ville testa - och jo det var faktiskt bra för min depression). Han sprang också ständigt in på offentliga toaletter. 


Min gissning är att de gömt knarket på något ställe innanför byxorna. I en tätt försluten plastpåse. Om de blir visiterade så brukar man inte visitera i baken och i skrevet, så de stoppar väl in det där. Men det är min gissning.


Hur som helst så kombineras "våra" (svenskarnas) pengar med "deras" (blattarnas) knark.

Det lustiga är att detta är nog det enda integrationsprojekt som burit frukt.

Hade man nu varit en mångkulturivrare (de är ofta inte så intelligenta) så hade man glatt kunnat utbrista "Se där! Allt löste sig!"


I verkligheten... finns det förstås många negativa konsekvenser av att drogerna flödar. Det som moderaten Alexandra Wallin säger om droger låter sött och duktigt men det stämmer inte... Man har tidigare legaliserat droger i många länder men resultatet är alltid att drogrelaterade problem ökar, vilket inkluderar kriminalitet, mord, och barn som växer upp i våld. I Sverige har vi, som många kanske vet, haft problemet med alkohol tills dess att alkoholen reglerades. Kina hade problem med opium, USA har just nu problem med opiater, Pakistan har problem med heroin. Listan kan göras lång.


Kruxet är att man märker det inte till en början. En 16-åring röker lite marijuana men sköter sig bra i skolan också. Han tycker han må bra av det. När han blir 20 så kanske han minskar ner. Cannabis är faktiskt inte beroendeframkallande - det är en myt att det är det - så man kan börja och sluta som man vill.


Visst - tekniskt sett så BLIR man beroende av vad som helst om man använder det dagligen i flera år, men det rör sig då inte om ett fysiskt beroende utan om ett psykologiskt. Prova t.ex att dricka en öl om dagen i några veckor och sluta sedan dricka helt. Jag drack en 2,8% folköl om dagen i ett år eller mer och slutade sedan, och drabbades sedan av en mindre depression som varade i någon vecka.


Men nu kom jag av mig.

Svenskar står alltså för pengarna, och invandrarna står för knark. Men knarket skapar även konflikter och detta kräver vapen. Knarket gör även att en del personer hamnar snett. Personer som hamnat i en svacka i livet kommer att gå ännu djupare ner i svackan om det finns droger omkring dem. Har man ett jobb så kan man faktiskt sköta ett drogbruk (eller "missbruk" som det heter enligt lag) under flera års tid. Man kanske t.o.m jobbar hårdare och blir mer entusiastisk. Problemen kommer den dag man inte har kvar sitt jobb. Droger är ju faktiskt dyra.


Förr i tiden så hölls de dåliga elementen på plats i viss mån, skulle jag säga. Samhället hade starkare normer som förhindrade människor från att göra dåraktiga beslut. Vi kallade det för "sosse-Sverige", och det kändes inskränkt med alla begränsningar, men det förhindrade även de dåliga elementen från att agera ut sin dåliga natur.


Idag är många av dessa begränsningar borta. Kanske kan man se det som något positivt, men det ökar också på samhällsproblemen. Se t.ex hur många som hamnar i spelberoende, och vad det leder till. Det leder till stölder och annan kriminalitet. Det är mycket lättare nu att ta smålån, och vad leder det till? Vi har 18-20-åringar som inte har mognaden att inse att smålån är dyra lån. Liksom att droger lätt leder till en nedåtgående spiral, så riskerar folk ta lån för att täcka upp andra lån, och sedan har de inget annat val än att ta ännu fler lån.


Det är samma med sexuell utsvävning. Visst låter det kul att ha sex med vem som helst när som helst - en del i kvinnlig frigörelse, bekämpa religion, och allt det där. Men ju mer sexualiserat ett samhälle blir, desto mindre fokuserar man på andra värderingar, såsom att skaffa sig en utbildning. Sex tenderar även att resultera i barn och könssjukdomar. Personligen tror jag att har man haft många sexpartners så blir man mindre kärleksfull, eftersom kärlek och sex hänger ihop, och om man inte förstår det så kan man inte älska utan fokuserar bara på den sexuella aspekten.


Om man har sex med en person så kan man älska den personen, eller åtminstone vissa egenskaper hos vederbörande. Men om ens förhållande är väldigt korta så kan det inte bli frågan om någon kärlek till personen.


Lägg därtill att samhället gör allt för att uppmuntra tillfälliga sexuella kontakter. Det är som att samhället avsiktligt uppmuntrar samhällsskadlig aktivitet.

Ovido - Quiz & Flashcards