Direktlänk till inlägg 30 maj 2019

Censur kring homo-frågan - akademiker ljuger

Av allasolikavarde - 30 maj 2019 22:17

Jag har flera gånger skrivit om homo-frågan, och orsaken till detta är för att frågan nu är mer tabu än invandringsfrågan, och för att det precis som i alla liknande vänsterfrågor bara finns ett "rätt" svar.


Jag har nu på andra sajter blivit nedstängd pga jag vill diskutera homofrågan från ett annat perspektiv än det som etablissemanget har. Min känsla är att HBTQ är ett bedrägeri, något som jag kan lägga fram många argument för. Vetenskapen går heller inte att lita på eftersom de är vinklade. Studier på homosexuella föräldrar görs t.ex nästan alltid på självutvalda lesbiska medelklasskvinnor, och då undersöker man hur bra barnen mår. Det förvånar mig inte att barn mår bra om de har två lesbiska mammor. Kvinnor är bra på att uppfostra barn. Problemen för barnen kommer senare i livet eftersom de saknar manliga förebilder. Det gör att de blir mer känsliga för livets svårigheter och vissa studier på de långsiktiga effekterna på dessa barn visar att de har högre sannolikhet för självmord och psykisk ohälsa.


Den etablerade vetenskapen undersöker inte detta, och i de fall de gör så skyller de negativa effekter på att föräldrarna är utsatta för "diskriminering". Och vem diskriminering dem i ett land som Sverige ?? Men så är det med vänsterstudier. Det är likadant med invandringsstudier och brott. Om invandrare och deras barn begår mer brott så härleder kriminologerna det bara till "socioekonomiska faktorer" och därmed så ökar invandring inte brott, säger de.


Hela den akademiska världen är så genomsyrad av godhetsstudier.


Problemet är att så många studier är baserade på hur någon "känner" sig. Det innebär i praktiken att om någon "känner sig" diskriminerad och därför har sämre hälsa, så anses detta vara fakta, och att det därför är nödvändigt att spendera en massa pengar på att motverka diskrimineringen.

MEN VAD BETYDER EN KÄNSLA?


När jag levde ensam och älskad i en liten lägenhet i Malmös ytterkant så "kände jag" att alla hatade mig. Men i själva verket var det så att jag själv var full av hat. Det är samma orsak till att muslimer tror att samhället hatar dem: eftersom muslimer själva hatar Sverige så tror de att Sverige hatar dem tillbaka.


De här godhetsstudierna tar inte hänsyn till sådant eftersom de anser att en persons känsla är sanning.

Likadant med homosexuella och transsexuella. De är ofta osäkra på sin sexualitet och mår därför dåligt. Detta beror bland annat på att man faktiskt inte är "född" med en viss sexualitet. Hade man varit det hade ju inte så många homosexuella behövt känna sig osäkra på sexualiteten eller "upptäcka" den när de är 30.


Inget av detta får heller ifrågasättas i den nuvarande dogmen vi har i samhället. Debatter kring detta i offentliga grupper stängs ner och användare stängs av.


Det känns så trist att man inte ens kan få dryfta ämnet.

Varför gör vänstern alltid så här? Det är likadant i klimatfrågan. Jag tror på global uppvärmningn men jag stör mig på att endast ett perspektiv får diskuteras. Jag såg precis denna video från den utmärkta Swebb TV:


Väl värd att se. Men hennes åsikter får bara nämnas i "alternativmedia".


Det tog 20 år av hård kamp innan medierna gav med sig och erkände att "hmm ja, vi kanske inte har nämnt de negativa aspekterna kring invandring." Så dags nu! Nu är Sverige i grunden oåterkalleligt förändrat! Det är som om fartygsbyggaren till Titanic erkände att båten nog kunde sjunka - efter att den redan sjunkit.


Eller som när Annie Lööf sa att det är mycket viktigt att vi håller på asylrätten. Därför ska vi inte göra några undantag från den... mer... för först ska vi ge amnesti till alla afghaner. Men SEN blir det inga fler undantag...


Angående homosexuella föräldrar så är det även vanligt att urvalet är så att det är de som har pengar, är stadgade i livet och har genomgått en massa tester som får lov att adoptera. Sedan jämförs dessa föräldrar med "vanliga" föräldrar och så visar det sig att barn till homoföräldrar klarar sig minst lika bra. Men det är ju inte så konstigt att man klarar sig bra när man har allt upplagt för sig.


Det är som att testa kokainets effekter på personer som är i stabila förhållanden, har stabila arbeten - ja ekonomisk och social trygghet helt enkelt. Och så finner man att kokain inte är ett problem i sig, utan problemet kommer om personen måste sluta sitt jobb, förlorar sin ekonomiska trygghet eller genomgår en skilsmässa.


Skulle en sådan konklusion accepteras? Jag tror inte det.


Jag känner samma sak med allt detta vänstertänket. Allt och alla ska accepteras, men minsta motgång och så faller hela systemet och personerna drabbas av psykisk ohälsa.


Det är som att ingen riktigt vill eller kan undersöka frågan heller.


Ta detta med homosexuella ungdomar. De har mer psykisk ohälsa och begår oftare självmord. Vänsterakademikerna skriker givetvis att vi måste visa mer tolerans. Men det kan lika gärna vara så att ungdomar med traumatisk bakgrund är mer benägna att ägna sig åt homosexualitet, vilket är något jag själv observerat. Mediabilden av den "normale" ungdomen som "råkar" vara homosexuell och därför blir hatad stämmer inte. Homosexuella ägnar sig i högre grad åt riskabelt beteende och droger. De har i högre grad dålig relation till sina föräldrar redan innan de "kommer ut".


Ta Sveriges riksbög, Jonas Gardell:


Föräldrarna skilde sig (1983) när Jonas Gardell var ung och pappan lämnade familjen för sin karriär och en ny kvinna. Jonas Gardell har vid flera tillfällen sagt att hans far var en sådan människa som bara blivit älskad men aldrig älskat tillbaka. Skilsmässan tog Gardell hårt och han har i efterhand sagt att "den krasch min familj då gjorde kunde inga skyddsnät stå emot." Han vände sorgen utåt och började som 14-åring att tillbringa tid vid Klara norra kyrkogata i Stockholm, känt tillhåll för unga, manliga prostituerade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Gardell#Uppv%C3%A4xt_och_tidig_karri%C3%A4r


Eller ta att lesbianer är mer benägna att ha väldigt stormiga kärleksrelationer. Det vet vem som helst som satt sig in i deras värld, något jag kanske nu ångrar att jag gjort, eftersom sanningen är ett hårt piller.


Vänsterakademiker utgår alltid från att "alla är lika", vilket alltså innebär att om lesbianer är mer benägna att begå självmord så beror det på någon orättvisa i systemet. Man KAN INTE (eller får inte) se till andra faktorer, såsom att homosexuella ofta har psykiska problem redan innan de blev homosexuella, samt att homosexuella relationer enligt mig är en dålig form av relation som är mer benägen till otrohet, svartsjuka och intensiva känslor som går över till misshandel och psykiska problem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards