Direktlänk till inlägg 25 november 2019

Medelklassfeminismens svek

Av allasolikavarde - 25 november 2019 22:34

När jag frågade min sambo, som jobbar som undersköterska, vad feminismen gjort för henne så kunde hon inte komma på något. Min sambo har inget behov av menskonst eller att få veta att det minsann är okej att ligga runt.


Faktum är kvinnor slutshamar minst lika mycket som män, vilket beror på biologiska och evolutionära orsaker. Kvinnor är dock inte kapabla att kritisera andra kvinnor så därför skyller de slutshaming på männen (de kallar det patriarkaaaatet, men de syftar egentligen på män).


Vad min tjej skulle önska är att ha en mer dräglig arbetsmiljö. Så vitt jag kan se så är det detta som de som jobbar inom vården främst vill ha. Att arbetet är dåligt betalt vet de ju.


 


Här ovan en slide från en undersökning som heter "Orsaker till att sjuksköterskor slutade 2015: Enkäter till sjuksköterskor som slutat i två landsting" av Kerstin Isaksson.


Många som beskriver det de stör sig på med lönen beskriver att de tycker det är orättvist att inhyrd personal får 60 000 kr i månaden, när de själva får 30 000 kr. Men detta handlar inte om att lönen i sig är låg (personligen tycker jag inte att 30k är låg lön ens, men många gör ju det), utan om att orättvisa löner förstör arbetsmoralen. Hade den inhyrda personalen fått 30k i lön liksom de fast anställda så hade inte de fast anställda klagat.


Dock är det, som sagt, svårt för kvinnor att klaga, utan man håller med om det som feministerna bestämt, vilket är att det handlar om lönegap och könsskillnader.

 


Politiker vet förstås att det inte handlar om lönerna, men medelklassfeministens största problem är att hon tror att "om hon varit man" så hade hon tjänat lite mer, så hon drar med sig arbetarklasskvinnorna i sin feministiska kamp. Man ska inte tro att feminismen handlar om att göra livet bättre för någon. Inte nu för tiden i alla fall. Det handlar om menskonst och de där tusenlapparna som världens mest privilegiade kvinnor tror att de går miste om för att de är födda som kvinnor.


Jag har pratat med feminister i Indien och när jag säger att jag är antifeminist förklarar de för mig att de är motståndare till västerländsk feminist också, men att kvinnor i Indien kämpar mot RIKTIGA problem, såsom att de inte kan arbeta för om de åker buss så riskerar de att bli våldtagna! Helt plötsligt så måste jag erkänna att hade jag bott i Indien så hade jag varit feminist!


Jag tror på att göra kvinnors liv bättre. Jag ser bara inte att dagens medelklassfeminism lyckas med detta!

 

Hur kommer det sig att kvinnor tar allt mer antidepressivt och gnäller allt mer, med tanke på hur bra de har det?

Det kommer ALLTID finnas könsskillnader, och dessa könsskillnader är orsaken till att män tjänar lite mer än kvinnor. Det bevisas enkelt genom att löneskillnaden är störst i de yrken där man jobbar på provision, såsom säljare.


Politik drivs förvisso bäst när man har ett mål som aldrig kan uppnås.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards