Direktlänk till inlägg 23 februari 2020

"Swedish lives also matter"

Av allasolikavarde - 23 februari 2020 22:44

Jag har i omkring två år har en avatar på Flashback med texten "Swedish lives also matter". I min signatur hade jag en mening om att vi bör minnas Elin Krantz, en ung kvinna som brutalt våldtogs och slogs ihäl i Göteborg för några år sedan, av en Eritrean som aldrig borde ha fått stanna i Sverige då han redan var dömd för brott i USA.


Jag tycker helt enkelt det är så orättvist att när en utlänning brutalt mördar en svensk så är den allmäna inställningen att det var trist och så, men det blir inget allmänt fördömande. Ingen vill gå till roten med vad orsaken var och hur man ska förhindra att det händer igen. Om man faktiskt demonsterar så demonsterar man - mot rasism. Ja faktiskt, så absurt är det. 1988 mördades exempelvis Sara Vestin och Sylvia Hoek av en eritreansk "flykting". Enligt den nazist-kopplade Metapedia så var det första dubbelmordet i Sverige på 250 år. men när jag undersöker vilka dubbelmord som skett i Sverige så verkar de ha misstagit sig. Exempelvis mördades nio personer i Hurva 1952


Vad mordet på Sara resulterade i är att Sara Vestins far tog upp kampen - mot rasism. Som ordförande för 5i12-rörelsen delar de varje år ut pris till antirasistiska personer.


Detta fallet ledde till angrepp på flyktingförläggningar i särskilt Härnösand men även andra orter, något som av pressen beskrivs som ett uttryck för främlingsfientlighet och rasism. Så skapar medierna det kollektiva minnet som glömmer allt som svenskar utsatts för av invandrare men som är bra på att framhäva de gånger invandrare råkat illa ut av svenskar. Den typ av rasism vi har fått höra var så vanligt på 1980-talet skulle troligen, om man granskade den, i hög utsträckning kunna förklaras med att invandrare hade betett sig illa. Givetvis inte alla, hela tiden - lika givet som att inte alla svenskar är rasister hela tiden.


En person vi däremot ständigt måste minnas är John Hron, som 1995 blev misshandlad till döds av några personer som beskrevs som nazister. Att pojken de misshandlade var blond verkade inte ha hindrat massmedia i att beskriva detta som ett exempel på högerextremt våld. Det är bara så sjukt. Sen var mordet på John Hron verkligen helt avskyvärt (det finns en P3 dokumentär om det) men det är märkligt hur detta mordet exploateras i sådan omfattning i det antirasistiska arbetet. Liksom lasermannen och Peter Mangs. Varje år är det en minnesstund just för John Hron. Varför för honom? Jo för att han blev mördad av nazister - det är enda anledningen.


Vad med Tommy Lundén, som 2012 blev ihjälslagen av fyra afrikaner i Ludvika efter att han varit på en julfest där han firat att han snart skulle börja ett nytt jobb? Visst, det är långt från Stockholm, men ändå. Eller den 26-åriga småbarnsföräldern och psykologstudenten Lena Wänergrip-Stendahl som knivmördades av kurden Ari Hirori 2009, då hon cyklade hem till sin bostad och Hirori sprang fram och knivhögg henne åtta gånger? Fler exempel saknas inte.

Att skylla på "socioekonomiska faktorer" funkar inte hur länge som helst.


Jag börjar även misstänka att en av orsakerna till att globalisterna säger att det var mer våldsamt "typ" på 1970-talet eller 1980-talet beror på att Sverige redan då tagit in rätt så stora grupper av bland annat finnar, chilenare och turkar. Det gör att när man jämför Sverige nu med Sverige förr så är det inte så att man jämför med ett homogent Sverige utan med ett Sverige som redan hade börjat drabbas av invandringsbrottslighet.


Någon gång kommer kanske en vitbok om hur det VERKLIGEN gick till. Jag har själv börjat sätta mig in i hur det gick till när USA blev ett invandringsland mellan 1880-1924 och det var verkligen kaos. I dagens vänstermedia och filmer osv så vill amerikaner få det att framstå som att invandringen berikade USA, punkt. Man ignorerar alla invandrade terrorister, såsom de italienska anarkister som sprängde Wall Street 1920 och orsakade 38 människors död, den organiserade kriminaliteten som förutom kriminalitet orsakat stora ekonomiska kostnader. Maffian ägde exempelvis flera industrier, såsom spelbranschen och boxningsvärlden till 1970-talet tror jag, och konstruktionsbranschen och sopåkningen i New York styrde de till in på 1990-talet. Det är bara början på alla problem som invandringen till USA ställde till med. Det var inte irrationellt att Ku Klux Klan växte från tio tusen till 3 miljoner medlemmar mellan 1920 och 1924. Men i dagens vänsterliberala samhälle så beskrivs allt detta som utslag av "fobi".


Det finns liksom den här bilden av att invandraren är Tiny Tim, eller om man ska kalla honom Lille Ahmed. Lille Ahmed är en rädd liten pojke som blir mobbad av alla svenskar och känner att han aldrig passar in. I Sverige har bland annat Jonas Hassen Khemiri kommit att utgöra grundtypen av denna slags "stackars pojke" invandrare som anser att han ständigt blir trakasserad av polisen, till skillnad från sina svenska vänner, och som anser att det svenska samhället är fruktansvärt genomsyrat av rasism överallt, hela tiden. Khemeris texter och filmen som byggde på en av hans böcker används flitigt i skolor när man talar om integrationsproblem. Khemeri som gick på en av Stockholms mest populära gymnasieskolor. Var han bor nu verkar vara skyddat men min gissning är att han bor på en exklusiv adress. Hans företag gjorde åtminstone ett rörelseresultat på 1,6 miljoner kronor förra året. Han får nog betraktas som så priviligierad som man kan vara - vilket gör att han har möjlighet att gråta ut över att han några gånger i sin ungdom blivit stoppad av polisen.


Ja, det kan nog vara så att om man ser "utländsk" ut så stoppas man lite oftare. Varför det är så vet vi alla, men vi måste låtsas att det beror på att polisen av ologiska orsaker är rasister. Om det nu verkligen vore så, skulle man inte kunna avskeda alla rasistiska poliser och ersätta dem med goda miljöpartister och vänsterpartister? Eller varför är just polisen så full av "rasister"? Visst är det konstigt ??!?!?!


Ett annan sådant här priviligierat snyftbart är Negra Efendic, kvinnan som på egen hand driver en snyftkampanj i SVD för att få arfghanska "flyktingbarn" utan asylskäl att stanna i Sverige. Pga henne slutade jag läsa SVD. Med boken "Jag var precis som du" fick hon 2016 stora journalistpriset, ett genompolitiserat pris utdelat av DN till den som är bra på att motverka rasism och som har bäst värderingar (se exempelvis mitt inlägg om den än mer vidriga Lena Sundström).  Negra har även fått Wendelapriset 2014 för reportaget Eko av hat om den rasism och nazism hon mötte som ung flicka i skolan i Huskvarna.


”Jag önskar också att min inre Zlatan varit med mig den där gången utanför pappersåtervinningen i ett bostadsrättsområde på Lidingö då en okänd tant frågade vem jag städar hos.”

- Negra Efendic (https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/910618?programid=2071)


Ska jag tycka synd om någon som står utanför sin femmiljonerslägenhet i Lidingö (nej jag vet inte vad bostäder kostar där, jag brukar underskatta deras värde) och får frågan från en gammal tant vem hon städar hos? Det är är lyxproblem hos lyxmänniskor.


Trots alla gruppvåldtäkter och bilbomber... men det som är förjävligt PÅ RIKTIGT för den svenska medieeliten är att få en fråga från en gammal dam vem hon städar hos. Negra får säkert styrke-ryggdunkar nu hos sina vänner i de vita förorterna, såsom Malena Ernman och Henrik Schyfert. De har nog aldrig hört något värre.


Okej seriöst, vad är detta för människor som fick utstå så mycket hat ?! Hur lyckades de hitta orter där rasismen var så stark ??! Alla skolor jag gått i från 1988 till år 2000 cirka hade en stor mångfald. Faktum är att jag aldrig ens hörde talas om någon konkret rasism en enda gång, och då talar vi om tusentals elever. JA det förekommer såklart att barn var arga på varandra och kastade glåpord, och mobbning har alltid förekommit, men JAG hörde aldrig talas om något enda fall när någon blev mobbad pga sin bakgrund. De barn jag vet som blev mobbade hade av någon anledning alltid svensk bakgrund. Jag kan erkänna att jag ibland själv var delaktig i mobbningen, något jag såklart i efterhand är ledsen för.


Inte fan mobbade man blattarna. De hade ju en hel familj med kusiner och annat i släptåg. Däremot kunde de ge sig på vem som helst, och gjorde det också. Om någon sa något tillbaka kunde det bli en snyftartikel i tidningen. Detta från gangstrar som i princip styrde skolan. Tidningarna och det svenska etablissemanget är helt enkelt för fega. De är för fega för att ifrågasätta lögner, de är för fega för att stå emot hot och angrepp, de vill inte ens låta polis och domstolar göra det. Man delar hellre ut priser, pengar och specialförmåner till de här barnen och ungdomarna som inte gör annat än att förstöra för alla andra.


Bor man i ett land eller ett skämt, egentligen?


Angående bosnier så fanns det många från de jugoslaviska länderna i de skolor jag gick. Makedoner (eller barn till dem), bosnier, serber, kroater. De passade bra in och jag var vän med flera av dem. En del har jag inte träffat på länge men min syster skickar hälsningar från dem. Varför skulle någon vara rasistisk mot dem? Hade ala utlänningar varit som dem så hade det inte funnits någon rasism i Sverige.


SÅ VEM FAN BESKRIVER MIN VERKLIGHET !? Jag som varken är homosexuell eller mörkhårig eller har ett arabiskt namn.


Så i all fall, jag kände att enough is enough och att vi MÅSTE börja värna svenska liv också. Exempelvis alla de påhopp som blattar har gjort på mig. Jag ser nästan som ett av mina livsmål att ge tillbaka eller åtminstone få upprättelse för det jag fick utstå som barn. Det har tagit mig lite tid att börja inse att det inte var mitt fel, utan att de här blattarna helt enkelt är mycket dåliga människor och att vi inte ska bli vän med dem utan undvika och bekämpa dem och deras hat. Hatar de oss så hatar vi dem. Och vi ska inte ge någon pardon.


Nu har man äntligen börjat tala om så kallade förnedringsrån, alltså rån som utlänningar gör mot svenskar i syfte att förnedra dem. Det är förstås inget nytt, men skillnaden är att traditionella medier aldrig vågat eller velat skriva om det, och då blir det liksom ingen folkstorm.


Jag vet inte om min avatar med "Swedish lives matter" har spelat någon roll, men jag tror faktiskt att denna typ av memer sätter ett visst tankesätt i folks huvuden. De påminns då och då när de läser något jag skrivit om att svenska liv också spelar roll. Det är svårt att skydda sig från den typen av propaganda, tror jag.


Egentligen är det så absurt att svenskar blir mördade, rånade, pissade på (bokstavligen), men i DNs och SVTs fantasivärld ska vi tycka synd om journalisten Negra Efendic, som har ett toppjobb på SVD och kanske bor i en villa på Lidingö, för att någon tant frågade var hon städade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Skapa flashcards