Direktlänk till inlägg 19 maj 2018

Anledningen till att brotten minskat något i Malmö, men ökat i andra städer

Av allasolikavarde - 19 maj 2018 10:58

Som tidigare nämnts så har skjutningarna gått ner i t.ex Malmö. Det är faktiskt relativt tryggt här nu. Man oroar sig inte lika mycket för att bli rånad på öppen gata heller. Anledningen är att polismyndigheten flyttat hit en mängd poliser i politiskt syfte: för att nu under valåret få ner brottsligheten.


Resultatet blir förstås att andra orter blir lidande. Vi kan läsa om att en av de orter som drabbats kraftigt av en snabb ökning av våldsbrotten är Staffanstorp. Denna tidigare trygga småort i Skåne ligger cirka 20 km nordost om Malmö och har nu tagits över av vissa invandrargäng. Som vanligt nämns det bara som hastigast i etablerade medier, men man kan läsa på andra ställen hur det ligger till:


Så illa som det är i Staffanstorp har det aldrig varit, säger en av de föräldrar jag pratar med. Det började spåra ur för fyra år, när ett antal invandrare med arabisk bakgrund flyttade in. Kanske kom de från Malmö, jag vet inte. Men det var då det började, de attackerade barn, ungdomar, pensionärer med rullatorer, de jagade en kvinna och hotade att våldta henne, hon blev räddad i sista stund.


– Vi hamnade ju rätt långt ner i fråga om brottsstatistiken, men det beror på att många inte vågar anmäla. Det finns ett stort mörkertal! Rån, misshandel, stölder. Offren blir hotade till tystnad, och de som vågar anmäla och om det går till rättegång, så blir det trakasserier, hot och mer våld. Så människor drar sig för detta.


– Våldet har ökat, i snabb fart, det blir grövre och grövre och det används värre och värre tillhyggen. Det är främst invandrare som går till attack mot svenska barn, berättar föräldern, som själv har invandrarbakgrund. Det är arabiska och romska killar och män främst, som bildat stora gäng. De romska familjer som bott här i Staffanstorp tidigare har det aldrig varit några problem med. Men nu är det på ett helt annat sätt. Dessa personer är relativt nyinflyttade och de gör allt för att dominera staden.


– Jag är livrädd så snart mina barn går utanför dörren för jag vet inte om de kommer hem igen. Mina barn har blivit misshandlade av flera, det började med min yngste son, det var sju killar i 14-årsåldern som hoppade på honom, oprovocerat, han gick bara förbi dem… de slog honom med knytnävar och sparkade honom i huvudet, de slog honom med stolar, och ingen vuxen som gick förbi stoppade misshandeln. Mina barn har blivit rånade på kläder och mobiletelfon och utpressade på pengar.

http://katerinamagasin.se/staffanstorp-jag-bara-vantar-pa-den-dagen-da-de-dodar-mina-pojkar/


Jag växte själv upp i en dylik småort där jag efterhand faktiskt var livrädd för att gå omkring utomhus. Detta påverkade givetvis mina möjligheter i skolan och i livet. Det är en typ av indirekt effekt. Känner man att man är i princip rättslös är det svårt att leva. Man vet också att varken media, polis eller vuxenvärlden egentligen bryr sig. Till slut kunde jag flytta därifrån till Malmö där jag kunde vara mera anonym. I en småstad har man liksom ett pris på sitt huvud när man väl blivit en måltavla.


Som artikeln säger så har alltså ett par romska och arabiska familjer flyttat från Malmö och skapar nu kaos i Staffanstorp. Busarna ropar även på förstärkning från Malmö. Mer uttalat än så kan det ju inte bli, att buset flyttar från Malmö. Åtminstone tillfälligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards