Direktlänk till inlägg 30 september 2019

Wiggas och Svabbar

Av allasolikavarde - 30 september 2019 23:10

Wigger (eller wigga) är ett nedsättande slangord i engelska språket som betecknar en vit person som uppträder på ett sätt som anses stereotypt för den svarta kulturen. Ordet är ett teleskopord, bildat av engelskans white och nigger, som anses vara stötande av vissa. Wigger/wigga kan också definieras som "wannabe nigga".

Ordet wigger används särskilt för att beskriva en ung, vit person som försöker efterlikna svarta förebilder inom den svarta kulturen, främst hiphop och gatukultur. Att däremot uppskatta ursprungligen svarta kulturyttringar, som hiphop-musik, innebär inte i sig att vara en wigger.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Wigger


Vad ordet "svabbe" kan tänkas betyda får man själv försöka klura ut.


Mitt inlägg handlar nu om svenska killar som börjar umgås med killar som har s.k utländsk bakgrund. Då syftar jag specifikt på vissa utländer, och det är inte Kina eller Tyskland,


Jag minns själv när jag var tonåring och hur jag ibland försökte passa in i olika grupper, varav en del var utpräglade invandrargrupper. Det är lustigt i den åldern för det är så viktigt att vara med i någon slags grupp, och oavsett hur långt gruppen står från en själv så inbillar man sig att man kan bli homie med dem. ("homie" betyder home boy, och syftar på något slags kompis)


Det var som missfostret som nyligen dömts för att ha kastat en banger mot Jimmie Åkesson. Just denne kille beskrevs bäst på nordfront, varför jag får länka till dem. Jag tar avstånd från NMR och Nordfront, men det hindrar inte att jag ibland besöker deras webbsajt.


 

Källa: https://www.nordfront.se/tonaring-atalas-for-smallare-mot-akesson.smr

Här står han med sitt gäng,

Av förundersökningsprotokollet (FUP) framgår att Meletti ser sig själv som en ”antirasist” och han berättade för polisen att Åkesson och hans livvakter vid mötet hade tittat på honom och hans ”blattekompisar”. Han berättade också att om polisen och livvakterna inte hade varit där så skulle han ha slagit sönder Åkesson.

 

Den unge mannen bor hos en fosterfamilj i Halna som ligger i Töreboda kommun. Tidigare har han dömts för allmänfarlig vårdslöshet efter att ha tänt en eld uppe på taket på Centralskolan i Töreboda och han är även registrerad i ärenden i rätten gällande skadegörelse och misshandel.

 

Det finns även en typ av motsatt försök när kaosmänniskor försöker att bli kompisar med ordentliga svenskar. Det intressanta är att detta är nödtvunget när det är just EN person och han inte kan umgås med någon likasinnad. Då är han TVUNGEN att försöka passa in.

 

Är det två personer så kan de hålla ihop och stötta varandra, och ju fler de är desto mer kan de hålla ihop. Men är det bara en person så måste han försöka förändra sig för att passa in.

 

Det är därför den där svarta personen som reklamfilmer och medier alltid vill visa upp nästan alltid umgås i en grupp där resterande är vita eller andra icke-svarta färger. Om två eller fler svarta växer upp tillsammans så lägger de snart till sig med "svart" kultur, för det är mest i enlighet med deras natur att bete sig på ett visst sätt.

 

Antirasister ser gärna svart kultur som något negativt och som något som svarta har lurats till att ha genom slaveri, förtryck och kanske dåliga förebilder såsom rappare. Även rapparnas dåliga inflytande är på något sätt vitas fel, eftersom det anses att svarta pga slaveri inte hade möjlighet bli något annat än musiker och idrottare.

 

Fast sen ser man att de svarta beter sig likadant över hela världen. Givetvis inte i ALLA aspekter, men det finns visst beteende som är typiskt svarta på Afrikas västkust, till skillnad från visst beteende som är utpräglat hos vita. Detta beteendet är framträdande hos svarta oavsett om det är i Västra Afrika, Frankrike, USA, Brasilien eller Sverige.

 

Jag gör här som synes en liten skillnad då jag poängterar just Västafrika. I Östra Afrika ligger bland annat Somalia0 Kenya och Eritrea, och exempelvis somalier har en lite annan kultur och beteende än den i Västra Afrika. När vi dock tänker på svarta, eller på det vi kallar "neger", så tänker vi ofta på en viss kroppstyp, som är den som från Västra Afrika har spridit sig runt om i världen.

 

Det som är symptomatiskt för denna typ är bland annat att de är högljudda, tycker om att skämta och stimma, är sexuellt utåtagerande och ger ett lite aggressivt intryck. De tycker om fysisk kontakt, såsom att slå på varandra, kramas och liknande.

 

Jag vet från när jag var yngre och ibland umgicks med en sådan här person. På den tiden inbillade jag mig att "alla är lika", som vi får lära oss i skolan. Men det gick inte komma från att man som svensk har ett helt annat beteendemönster än de här afrikanerna. De är extremt utåtriktade, medan en svensk gärna tänker till innan han säger något. Detta leder till att man efterhand inte umgås så mycket med sådana personer, eftersom gruppdynamiken blir jobbig för alla parter. När man umgås måste man nämligen anstränga sig extra mycket - ja liksom fejka. Sen kan man heller aldrig vara riktigt öppen eftersom man måste vara känslig kring allt som kan ses som rasistiskt.

 

Ja, jag har gjort en lång resa sedan den tidens naivitet.


Samma sak gäller med vita. Om två eller fler vita växer upp tillsammans så kan de anamma sitt naturliga beteendemönster, men om en vit växer upp med en massa svarta i USA så blir han tvungen att börja "spela svart". Det man dock märker med de här personerna är att det alltid känns som att något är fel med dem. De känns olyckliga och missanpassade. Eminem är ett exempel.

 



Eminem växte upp i ett kaosartat Detroit, en stad som är cirka 85% svart, och de vita som bor där kanske inte tillhör samhällets toppskikt. Man ser här i videon hans förvirring kring att han "pratar svart" men att han känns ansträngd och besvärad.


Men man måste göra det man måste för att överleva. Om man måste se nergången och besvärad ut så är det det man måste göra. Men om man hade gett Eminem möjligheten att umgås med människor som är som han själv så hade han efterhand hittat sig själv.


Det var samma sak för mig. När jag själv var ung hade jag faktiskt en period då jag lyssnade på Marilyn Manson, försökte skejta, gick i skejtkläder, och en period där jag umgicks med folk som var hiphoppare. Min flumperiod var den som varade längst, då jag trodde att alla borde få göra som de vill och jag inte brydde mig om lag och moral. Men denna typ av beteende var inte i enlighet med min natur. Jag gjorde det bara för att jag mådde dåligt och var vilsen i mig själv.

 

När jag sedan fick möjlighet att umgås med andra typer av människor, att läsa böcker och förkovra mig, så insåg jag hur långt bort flummet egentligen var. Jag kan låtsas att jag är homie med korkad människor, sådana jag växte upp med, men faktum är att jag mår mycket bättre när jag umgås med intelligenta människor. Och det är inget fel på det. När man en gång insett det, så är det rätt så lätt att lämna sina gamla "vänner", för man inser också då att det inte ger en något att umgås med dem, och egentligen aldrig gjort heller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards