Direktlänk till inlägg 9 september 2018

Idag är det val

Av allasolikavarde - 9 september 2018 14:24

Ja idag är slutstationen för allt det hårda arbete som jag och många andra lagt ner under flera år.


Det enda jag gjort är väl egentligen att försöka ta debatten. Att sprida fakta, tankar och åsikter. Att vara en röst. En röst av många på nätet. I mitt fall skriver jag mest på Flashback. Jag tror att en del av mina tankar och argument tar sig in på andra kanaler, såsom facebook och twitter, och kanske den vägen in till mainstream. Själv har jag väl tagit till mig ännu mer av andras tankar.


Jag funderar ofta på varifrån ordet "skäggbarn" kommer. Vem som kom på det liksom. Jag såg en video idag med relationscoachen Lennart Matakainen där han sa att ordet kommer från Migrationsverkets egna handläggare. Lennart blev, som man kanske vet, uthängd i media för att han använde ordet.


Men vem vet. Det tidigaste inlägget på flashback jag hittar är från 2009. Sedan dröjer det fyra månader innan man ser ordet, då också från samme användare. En annan användare använde sedan ordet två gånger i samma tråd, och någon vecka senare skrev en annan användare:


Samtidigt så räcker det ju med en snabb titt i I&I för att se att de som använder ovanstående ord knappast är de värsta kålsuparna. När invandringskritikerna frekvent använder sig av ord som invällare, blatte, nogger, unibrows, skäggbarn, sandnegrer (eller för den skull ironidrypande ord som kulturberikare eller raketforskare), så är det en barnlek för all media att vifta bort dem som ignoranta, okunniga och främlingsfientliga rasister.

Jag har sagt det förr; "Realisterna" på I&I (och de som beter sig på liknande sätt) är ett stort hinder för en vettig debatt. Ni står ivägen för de som verkligen skulle kunna åstadkomma en förändring.

https://www.flashback.org/p18775878#p18775878


Någon månad senare, i november 2009, verkar ordet få fäste i tråden VELLINGE TAR FLYKTINGANSVAR ! Solidaritet eller offer för marknadskrafterna?.


Ett annat ord jag funderar över är "livstidsförsörjning" - ett ord som brukar användas om vad asylsökare söker i Sverige. Det ordet hittar jag från år 2000 på Flashback. Intressant.


Ord sprider sig snabbt. Vissa ger intryck. Det är det som kallas Meme. Vissa tankar får fäste.


De senaste åren har nog en slags alternativ-höger varit bäst på att sprida idéer. Åtminstone har jag inte sett särskilt mycket från vänstern, annat än enstaka "stå upp mot rasismen". Men det är ju ingen tanke som fäster sig. Ständiga jämförelser med Nazi-Tyskland. Läste senaste en artikel idag i Expressen, suck. "Om SD vinner... Det var så Nazi-Tyskland började". Köper folk verkligen det resonemanget fortfarande, idag september 2018? Tror de att det argumentet kommer hålla år 2118 också? "Visst har vi nu fått sharialagar i Sverige... men vi måste stå upp mot nazisterna..."


Nej, vänstern får komma igen med lite bättre argument.


Inför valet 2010 jobbade jag för att försöka få röster till Alliansen, som jag tyckte gjorde ett bra arbete mellan 2006-2010. Invandringsfrågan var ännu ingen het potatis. I detta valet tycker jag man ska rösta med hjärtat och säga vad man tycker om Sveriges katastrofala invandringspolitik som är ett avskräckande exempel i hela världen. Om man inte röstar emot det nu, när ska man då göra det?


Om Sverige vänder på skutan nu kanske vi år 2022 kan diskutera andra problem. Jag är inte rabiat på det sättet. Jag står upp mot hat och orättvisor där jag ser dem, men just nu är det svenskarna som är utsatta för hat och orättvisor i sitt eget land. Visserligen finns det invandrare som har det svårt också, men någon gång måste man göra ett val.


Det är som att fråga sig om man hellre ska låta eleverna eler lärarna ta över skolan. Det kan låta lockande att svara "eleverna", men gör man det så har man ingen skola kvar. Det kan tyckas orättvist att elever inte får styra skolan, men det är det inte, eftersom det inte kan fungera på något annat sätt. Tycker man det är orättvist så finns det inget som är rättvist.


Vänstern har tyvärr försökt bekämpa alla naturliga ojämlikheter genom att kalla dem orättvisor.  De har kvoterat in inkompetenta personer som inte kan språket och kulturen. Ledare och anställda ska vara kompisar, lärare och elever ska vara kompisar, män och kvinnor ska vara 100% jämlika i varje avseende, föräldrar ska inte disciplinera sina barn, och så vidare. Hur har det gått? Det gnälls mer än någonsin! Och i Sverige brinner fler skolor än i något annat land. För guds skull, är vi ett land i inbördeskrig? Varför bekämpas inte detta som det samhällshot det är ??


Nåväl, själv röstade jag AFS för att få till en öppnare och friare debatt. Det är det jag brinner starkast för just nu och det är kanske det jag alltid brunnit starkast för: att få lov att tänka fritt och yttra sig fritt.


Jag tror inte jag är en hatisk person. Jag kan inte påstå att jag drivs av hat. Däremot blir jag snabbt irriterad, arg och t.o.m deprimerad när jag ser övergrepp, lögner och grova missförhållanden. Än värre när jag inte kan agera mot det.


Det känns så märkligt för mig att man kan göra ett skämt om dumma svenskar och alla skrattar, eller korkade amerikaner, eller dryga fransmän. Men så gör man ett skämt om muslimer (som jag kände många när jag var liten och vet hur de tänker) och så stelnar alla till: "muslimer får man inte skämta om".


Nehej, är inte alla lika? Nej, inte muslimer. De är lite mer lika än vi andra... Och dessutom så blir de ju mer kränkta än vi andra, och när de blir kränkta så kan det hända våldsamheter.


Jag tycker inte man ska kränka människor. Man bör inte ta på sig sneda ögon och skämta om "flied lice" eftersom skämtet är baserat på en gammal tråkig kinesisk stereotyp. Man bör inte gå omkring med plakat där man kallar profeten Muhammed för pedofil. Man bör inte använda ordet negerboll.


Däremot måste vi få lov att diskutera det oerhörda och oresonliga hat som många muslimer i Sverige har mot det svenska samhället. Vi måste även klart och tydligt få lov att uttrycka: Det är inte vårt fel att de hatar oss.


Men vi väljer alltså att tysta oss själva av rädsla? Okej, det låter ju sunt. Det är lätt att stå upp för det fria ordet när man har hela samhället i ryggen, som när man tar avstånd från rasism, Nazism och KKK, men man kanske skulle prova stå upp för det fria ordet även det kan drabba en själv negativt. Det är då man behöver stå upp för det som mest.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards