Direktlänk till inlägg 2 november 2018

Fundering om mångkultur

Av allasolikavarde - 2 november 2018 22:17

Jag köpte nyligen en produkt från Icas eget sortiment, och det stod på flaskan att X kronor går till Icastiftelsen, en stiftelse som bland annat främjar "mångfald" och integration.


Enligt de själva:


ICA Stiftelsen samarbetar med och stödjer organisationer som, likt oss, brinner för att förbättra människors hälsa och välbefinnande. Vi stödjer också dem som på olika sätt bidrar till ökad mångfald och integration i samhället och som aktivt arbetar med att motverka utanförskap.

http://icastiftelsen.se/


Det jag tycker är intressant med ord som mångfald, divsersitet och mångkultur är att de är mer negativa för mig än vad de tydligen är för de där fina människorna som skriver slogans.


Jag bor i Malmö, och när jag tänker på "ökad mångfald" så ser jag framför mig hur antalet getton ökar, och med det ökar antalet människor som vi inte umgås med, och som har åsikter vi inte delar.


Ett bra exempel kunde vi nyligen läsa om SSUs ungdomsförbund i Skåne, där de flesta tydligen är "homofober". Media gjorde en länk till Ahmadiyarörelsen där en imam sagt något om grisar och homosexuella, och så har de okunniga mediajournalisterna fått för sig att Ahmadiya är en "homofobisk" gren av islam.

Man tar sig för pannan....


Ahmadiyas valspråk är "Kärlek för alla, hat för ingen". Att de däremot inte anser att homosexualitet är "helt okej" beror på att islam uttryckligen säger att homosexualitet inte är okej. Vill man höra en muslim säga det får man vända sig till något av följande:

* En slags reformmuslim som anser att islam kan vara man vi vill att det ska vara. Jag säger inte att det är orimligt, men precis som inom kristendomen är dylika flumriktningar mycket marginella.

* En lögnare. De mer strikta muslimerna vet att de inte bör uttrycka sina åsikter öppet. Egentligen anser jag det är värre när de kör ett dubbelspel. Ahmadiya har inga extrema åsikter, utan de går endast så långt att de tycker att homosexuell livsstil inte är okej. Vill man höra vad de mer extrema rörelserna säger så är det betydligt hårdare ord.


Svensk media förfäras alltid över att en imam säger något negativt om den homosexuella livsstilen. Då undrar jag: vad förväntar ni er?


Islams syn på homosexualitet är en av orsakerna till att jag respekterar islam. Det finns en styrka i att lyfta sunda värderingar som är fokuserade på artens överlevnad och fortbestånd. Att fokusera på att "alla ska göra som de vill", som vi gör i väst, brukar sluta dåligt.


Tänk dig två företag. Det ena har som målsättning att alla ska ha roligt hela tiden, medan det andra har som målsättning att tjäna så mycket pengar som möjligt. Vilket kommer finnas kvar om 20 år? Unga människor kanske tror på det förstnämda, men med lite erfarenhet i sig så har man sett många exempel på företag som bara flummar och strax går de under. Så fort de får in kapital lägger de det på någon helt onödig och extravagant, typ en snurrande soffa i orange tyg, och ständigt ska de "ta hänsyn" till alla anställdas personliga behov. Tycker det är jobbigt gå upp på morgonen? Okej då senarelägger vi alla frukostmötena till 11 istället. Istället för att arbeta med att förbättra företagets produkter och tjänster så sitter man och skriver handlingsplaner mot rasism och dylikt.


Just saying: det är inte så man tjänar pengar. Och utan pengar finns det inget företag.


Nåväl. När man cyklar runt i Malmös olika områden så ser man ju de enorma områdena där det i princip bara bor människor med svart hår. Det är inte områden dit man vill flytta. Reklammänniskorna i Stockholm känner människor från runt om i världen och då tänker de att "alla ska med". Men i verkligheten så är det som så att tar vi in 10 000 muslimer från arabländerna, så sätter sig kanske 8 000 av dem i någon förort. 2 000 kanske integrerar sig.


Det är det mångkultur betyder för mig. Människor som kommer hit och bor i segregerade områden. Ett samhället som slits sönder. Välfärden har svårt att hålla uppe. Mygel och korruption ökar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av allasolikavarde - 2 februari 2021 22:45


      Mike Adams (https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Adams_(columnist) ) begick självmord 23 juli 2020. Detvar en vecka före det att han blivit tvingad avsluta sin universitetskarriär som professor (det engelska begreppet "professor" syftar på...

Av allasolikavarde - 27 januari 2021 19:59

Pat Buchanan och William S Lind är två profiler inom det som skulle kunna den invandringskritiska högern. Ett annat namn är paleokonservativ, eller traditionell konservativ. Det som särskiljde dem från högern på 1980-talet är att högern utvecklades m...

Av allasolikavarde - 16 januari 2021 16:22

Har inte bloggat på länge pga jag jobbat med boken som kom ut förra åren (egenpublicerad, kostade cirka 10 000 kr för att få 100 exemplar). Den finns att köpa fysiskt på t.ex. Adlibris för lite över 200 kr eller digitalt för lite under 100 kr. Tyvärr...

Av allasolikavarde - 19 juni 2020 21:24

Man kan fråga sig varför jag ständigt skriver om detta ämnet, och svaret är att det är ett perspektiv som aldrig får höras annars. Traditionell media är ju som den är. Det saknar helt kanaler för att få ut en alternativ sanning. I Sverige serveras ma...

Av allasolikavarde - 13 juni 2020 10:40

Jag recenserade nyligen boken "Haveriet" som jag inte ser som en särskilt välskriven och meningsfull bok.   "Migrationen i medierna", med undertiteln "men det får en väl inte prata om?" är en betydligt bättre antologi. Visserligen har de fördelen...

Ovido - Quiz & Flashcards